7-Eleven Danmark

Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid

Del

Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.

Nieghborhood IPA produceret i samarbejde med Jacobsen.
Nieghborhood IPA produceret i samarbejde med Jacobsen.

Kunderne var hurtige på aftrækkeren, da 7-Eleven i slutningen af august lancerede Neighborhood IPA, en limited edition-øl brygget af det anerkendte Jacobsen-bryggeri. Øllen, der kombinerer den klassiske IPA med et syrligt tvist fra rabarberpulp fra Tuxens produktion af Craft Lemonade, fløj nærmest ud af butikkerne – og nu er den allerede udsolgt i de fleste butikker. Det er væsentligt hurtigere end sidste år, da 7-Eleven havde et tilsvarende samarbejde med Jacobsen.

"Vi kigger naturligvis på flere parametre, når vi evaluerer en lancering. Faktorer som design og lanceringstidspunkt spiller f.eks. også en vigtig rolle, men det er alligevel kommet bag på os, så hurtigt det er gået," fortæller Maria Otto, kommerciel direktør hos 7-Eleven. 

Eksklusivitet lokker forbrugerne
Limited edition-produkter har de seneste år vundet stort indpas hos forbrugerne. Ifølge organisationen Innova, som leverer globale indsigter om forbrugeradfærd, er limited edition-lanceringer i kategorien snacks og drikke steget med 14,8 procent de seneste fem år, med det vestlige Europa som markedsleder*.  

”7-Eleven skal være et spændende sted at handle, og vi stræber konstant efter at give vores kunder en oplevelse; noget, de ikke kan få andre steder. Det er meget tydeligt at se på både vores salg og den feedback, vores personale får, at folk er begejstrede for limited editions. Det flugter meget godt med internationale undersøgelser, der viser, hver anden kunde vil være tilbøjelig til at impulskøbe, hvis der er tale om et limited edition-produkt,” siger Maria Otto.

Flere samarbejder på vej
Kunderne kan glæde sig til flere spændende nyheder i 7-Eleven fremadrettet. Den store succes med både denne og den tidligere Cornerstore IPA, samt limited edition-produkter i andre fødevarekategorier, har vist, at der er en stigende interesse for eksklusive produkter, som kun kan fås i en begrænset periode.

"Vi arbejder allerede på flere spændende lanceringer. Danskerne er altid på udkig efter noget nyt og anderledes, og det skal de naturligvis kunne finde hos os," siger Maria Otto. 

Kontakter

Om 7-Eleven

  • 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB. 
  • 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
  • Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
  • 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

7-Eleven baner vejen for nye iværksættere: ”Brug vores hylder til at kickstarte dit eventyr”6.9.2024 14:22:55 CEST | Pressemeddelelse

OPDATERET UDGAVE: Direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde og professionel sparring – ja tak! Drømmen for mange iværksættere kommer nu et stort skridt tættere på, når 7-Eleven dette efterår lancerer et nyt setup for nye ideer inden for fødevarer. ”Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med bl.a. True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie,” siger kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, Maria Otto.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye