32 får premiere på Xee omkring nytår

Optagelserne til fjerde sæson af den populære tv-serie 29 er netop gået i gang på årets Skanderborg Festival. Den nye sæson hedder 32, og Julie Rudbæk og Jesper Zusclag spiller venneparret, der nu er rundet de 32 år og derfor endnu tættere på at være rigtig voksne. Udover de kendte karakterer, som også var med i 29, 30 og 31, vil bl.a. Mia Lyhne, Sofie Linde og Phlake gæsteoptræde i 32.

I tre sæsoner har Julie og Jesper kæmpet med 30-årskrisens tvivl og usikkerhed og 32, som er fjerde sæson af den populære serie, der startede med 29, er ingen undtagelse. Sæsonen tager over, hvor tredje sæson slap, og følger de to venners liv som 32-årige i København hen over sensommeren.

”I slutningen af 31 måtte Jesper og Julie sande, at de ikke skulle være kærester, og i den nye sæson fortsætter de kampen for at få styr på voksenlivet uden at miste ungdommen. Det er nu ikke helt let at vende tilbage, for selvom jeg ikke kan afsløre for meget, så tager deres liv en uventet drejning, og de står over for den største udfordring, som tilværelsen som ung voksen kan byde på,” fortæller Julie Rudbæk, der spiller Julie i serien.

Julie og Jesper har skrevet på 32 hele foråret, og nu er optagelserne til den nye sæson netop gået i gang på årets Skanderborg festival.

”Det er fantastisk at være i gang igen, og vi er både begejstrede og ydmyge over, at så mange har fulgt med i serien, så vi nu også får mulighed for at lave en fjerde sæson. Ligesom de andre tre sæsoner kredser også 32 om Julie og Jespers venskab, og hvorvidt det kan holde til, at voksenlivet nu for alvor banker på. Der er ingen tvivl om, at både Julie og Jesper har et stort ego, og spørgsmålet er, om de kan pakke dem væk, når der pludselig dukker noget op, som er vigtigere end dem selv,” siger Jesper Zuschlag, der spiller Jesper i serien.

32 er ligesom 29, 30 og 31 skrevet og instrueret af Julie Rudbæk og Jesper Zuschlag. Anden sæson af serien - 30 - vandt TV-prisen for "bedste satire/comedy" og blev nomineret til en Robert for bedste korte tv-serie. 32 forventes at få premiere på tv- og streamingtjenesten Xee omkring nytår – en endelig dato er endnu ikke fastsat. Både 29, 30 og 31 kan også streames via Xee.

Fakta om 32:

• Der vil være 10 afsnit
  • 32 kan ses på Xee i starten af 2020
  • Medvirkende: Julie Rudbæk, Jesper Zuschlag, Amalie Lindegård, Jesper Ole Feit Andersen, Peder Bille, Julie Christiansen, Christoffer Prisholm, Kasper Stensgaard, Alexander Clement, Kristian Halken, Ann Hjort, Mette Horn m.fl.
  • Gæsteoptrædener: Mia Lyhne, Sofie Linde, Joachim Fjelstrup, Frederik Cilius, Anders Morgenthaler, Phlake, Jeppe Bruun Wahlstrøm (Yepha) og Zaki Mehabil.