Mediegruppen A/S

Hele Danmarks Helse får en skarpere profil i 2013

Del
Troværdighed, kvalitet og 468.000 læsere. Det er opskriften på Helses succes. Og Danmarks største sundhedsmagasin har store planer for 2013 med nyt redaktionelt koncept og endnu flere samarbejdspartnere.

Siden Mediegruppen overtog udgivelsen af Helse i 2010, har magasinet haft stor succes, og derfor er planerne for 2013 store.

- Vi overtog udgivelsen af Helse efter bladet i nogle år havde haft en omtåget eksistens. Siden magasinet er kommet til os, har vi derfor haft fokus på at højne kvaliteten og skærpe profilen, for Helse er danskernes foretrukne sundhedsmagasin, og det skal honoreres med markedets bedste og mest troværdige magasin, siger chefredaktør Peter Larsen.

Løbende målinger giver vished

Når Peter Larsen kalder Helse for Danmarks største sundhedsmagasin, er det ikke grebet ud af den blå luft. TNS Gallup, der måler læsertal for mere end 500 printmedier medier, måler også løbende læsertallene for Helse, og der har i 2012 været en stigning, som forventes at fortsætte i 2013.

- Vi har valgt at arbejde sammen med TNS Gallup, for de opdaterer deres tal hvert kvartal, hvilket giver vores annoncører og samarbejdspartnere adgang til de mest relevante læsertal året rundt.

Udover det faste samarbejde med TNS Gallup, så arbejder Helse også sammen med organisationer som Danske Regioner og Sundhed.dk og en lang række patientforeninger omkring det redaktionelle indhold.  

- I 2013 vil Helse som en del af den redaktionelle udvikling sætte fokus på alle de store folkesygdomme. Det sker i samarbejde med både læger, patientforeninger og forskere for at give danskerne den nyeste viden om forebyggelse og behandling af de største sundhedsrisici, siger Peter Larsen.

Troværdighed skaber lange relationer

Fokus på troværdighed, kvalitet og saglighed har ikke kun været til glæde for læserne. Også annoncørerne har glæde af den troværdighed, som Helse har i markedet.

- Mange annoncører vægter troværdigheden højt, da de i forvejen bruger anselige ressourcer på at udvikle og dokumenterer deres produkters effekt og virkning. Det er derfor afgørende for dem, at deres annoncer bliver bragt i troværdige medier, siger Peter Larsen, som gætter på, at det er en af årsagerne til at Helse ikke har været lige så hårdt ramt af finanskrisen, som mange andre medier.

Det er selvfølgelig en langsigtet investering at markedsføre sig på troværdighed i den grad som Helse gør det, men Peter Larsen er ikke i tvivl om, at det er investeringen værd.

- For det første kræver det hårdt arbejde og ydmyghed over for læserne at arbejde med et brand, der er så stort som Helses, og for det andet er det den måde vi kan lide at drive forretning på hos Forlaget Mediegruppen. Vi er bedst til lange relationer, og de skabes kun, hvis vi opfører os ordentligt hele vejen igennem, slutter Chefredaktør Peter Larsen, som opfordrer alle til at holde øje med Helse 4. januar, når den første udgivelse i det nye koncept ligger klar hos læger og apoteker over hele landet.  

Vedhæftede filer

Information om Mediegruppen A/S

Mediegruppen A/S
Porschevej 12
7100 Vejle

75841200http://www.mediegruppen.net

Følg pressemeddelelser fra Mediegruppen A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Mediegruppen A/S

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye