160.000 danskere skal til valg i Velliv Foreningen: Stemmer om indflydelse på danskernes mentale sundhed

160.000 danskere i Region Hovedstaden og Region Sjælland kan fra i dag og indtil d. 9. marts stemme og få indflydelse på blandt andet danskernes mentale sundhed. Det sker, fordi Velliv Foreningen, der arbejder for at fremme danskernes mental sundhed, afholder valg.

Hvilke projekter, der fremmer mental sundhed for danskerne, skal støttes? Hvor mange penge skal der gå til det, og hvor meget skal der udbetales i bonus til medlemmerne? Det er nogle af de centrale spørgsmål, som medlemmerne af Velliv Foreningen i Region Hovedstaden og Region Sjælland skal stemme om fra i dag og senest d. 9 marts.

Foreningen, der ejer pensionsselskabet Velliv, afholder nemlig valg til repræsentantskabet i Region Hovedstaden og Region Sjælland, som 56 personer stiller op til. Bor man i en af de to regioner, og er man kunde hos Velliv, der har ca. 350.000 kunder, er man automatisk medlem af Velliv Foreningen og kan derfor stemme.

Det har stor betydning, at man som medlem gør sin stemme gældende, forklarer Peter Gæmelke, der er formand for Velliv Foreningen.

”Vi er glade for, at valget endelig er skudt i gang. Medlemsdemokratiet er helt grundlæggende for Velliv Foreningen, og det giver legitimitet til vores arbejde i foreningen. Det er vigtigt at stemme, for det har indflydelse på medlemsbonussen, og hvordan vi støtter mental sundhed,” siger han og henviser til, at der i 2019 blev udbetalt 204 mio. kr. i medlemsbonus og 51 mio. kr. til projekter indenfor mental sundhed.

Let at stemme
Medlemmerne kan fra i dag stemme digitalt via Velliv Foreningens hjemmeside og e-Boks på en af de 56 opstillede kandidater i Region Hovedstaden og Region Sjælland.

Peter Gæmelke håber, at den lette tilgængelighed kan være med til at øge antallet af medlemmer, som gør deres indflydelse gældende.

”Vi har gjort alt for, at vores medlemmer så let og velorienteret som muligt kan stemme på en kandidat og dermed præge vores arbejde de næste fire år,” siger Velliv Foreningens formand.

I de år, hvor der er overskud af Velliv Foreningens investeringer, udbetaler vi bonus til medlemmerne og støtter projekter, der fremmer den mentale sundhed i arbejdslivet. Midlerne kan søges af alle virksomheder, foreninger og andre grupper med projektidéer.

Formand for Velliv Foreningen
Peter Gæmelke
Mail: pg@roj-landbrug.dk

Adm. direktør for Velliv Foreningen