Helle Thorning-Schmidt og kendt modesigner står bag Brøndbys nye udebanetrøje
Det danske sportsbrand hummel og Brøndby IF løfter sløret for klubbens nye 2025/26-udebanetrøje, der er skabt i et unikt samarbejde med Brøndby-fan og tidligere statsminister Helle Thorning-Schmidt samt den anerkendte modedesigner Soeren Le Schmidt. En trøje, hvor kreativitet og fællesskab går hånd i hånd med respekten for klubbens stolte traditioner.

En ny sæson bringer nye kapitler og nye udfordringer. 2025/26-sæsonen er allerede godt i gang, og på udebane træder Brøndby IFs herrer fremover ind i en trøje, der rummer både nytænkning og respekt for klubbens rødder på samme tid.
Skabt i samarbejde med klubbens mangeårige tøjsponsor hummel - og designet af Brøndby-fan samt tidligere statsminister Helle Thorning-Schmidt i tæt parløb med den anerkendte modedesigner Soeren Le Schmidt, markerer trøjen et skridt i en ny retning.
Mere end en trøje
Trøjen er skabt til at være mere end blot en spillertrøje. Den repræsenterer en fortælling om samarbejde, kreativitet og viljen til at skille sig ud – uden at give slip på de tydelige farver og symboler, der kendetegner Brøndby IF. Med det originale B.I.F.-logo broderet på brystet hyldes klubbens historie og arv - uanset hvor holdet spiller henne.
Udebanetrøjen er en hyldest til Brøndby IF’s fans – til den urokkelige passion og vilje, der fylder landets udebaneafsnit uge efter uge, måned efter måned, uanset om vinden blæser i med- eller modvind.
Fra idé til færdigt design
Rejsen begyndte allerede i marts 2024. Helle Thorning-Schmidt sagde ja til at tage udfordringen op og tøvede ikke med at hive Soeren Le Schmidt med ved sin side.
- Som fan er jeg både stolt og ydmyg omkring det at være med til at designe en spillertrøje til Drengene fra Vestegnen sammen med hummel, og jeg håber, den kan inspirere spillerne til at hive rigtig mange sejre med hjem, når vi spiller på udebane. Jeg håber, at den er fed at spille i, og jeg krydser fingre for, og beder til, at fansene vil tage godt imod den, så blå og gul kan fylde endnu mere i gadebilledet og på stadions rundt om i landet.
Med sin baggrund som tøjdesigner kunne Soeren Le Schmidt omsætte idéer og tanker til skitser og konkrete forslag, ligesom Soeren også kom ind med helt friske øjne på, hvordan man kan designe en fodboldtrøje.
- Det har været en sjov opgave at få lov at give mit ’take’ på en ny fodboldtrøje sammen med Helle. Selvom vi er glade for klassiske detaljer, har vi også været drevet af at udfordre det traditionelle grafiske design af fodboldtrøjer med noget mere organisk. Derfor er mønstre, striber og figurer erstattet af noget mere udefinerbart.
Undervejs i processen har flere spillere været med i processen omkring godkendelse af trøjedetaljer, materialevalg og funktionalitet, så designet både favner æstetik og performance.
Trøjen får sin debut i 3F Superligaen, når Brøndby IF drager til Aarhus den 21. september. Den findes både til voksne og børn, og så kommer den både i en kortærmet og langærmet version.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum