Aller Media

femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag

Del

Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.

Det er ikke så ofte, at der kommer gode historier om salget af print-magasiner. Men noget er måske vendt. I hvert fald har genkomsten af femina som månedsmagasin efter et års pause været en så stor succes, at flere hundrede forhandlere melder om udsolgt. Samtidigt vil Aller, der står bag femina, nu trykke et ekstra oplag.

Man havde oprindeligt håbet på at sælge omkring 10.000 magasiner af det første nummer, men det nåede man allerede efter den første weekend i salg.

”Det er helt overvældende, og vi er selvfølgelig meget taknemmelige for den flotte modtagelse. Det overgår vores vildeste forventninger,” fortæller chefredaktør på femina, Anne Wittorff.

Det ender med et oplag på omkring 30.000 stk. og det viser, at der på trods af mange dommedagstoner angående printmagasiner stadig er et stort publikum.

”Det var netop på grund af stor efterspørgsel blandt vores læsere, at vi turde bringe det tilbage til live. Men det var selvfølgelig en chance at tage i et hårdt marked, så det er en stor lettelse, at der findes en masse læsere stadig,” siger Anne Wittorff.

Allerede i den første weekend meldte mange butikker udsolgt, hvilket tvang Allers partnerchef, Michael List, ud på landevejen for at komme med nye magasiner ud til kunderne.

”Jeg har været i branchen i mange år, og det er lang tid siden, jeg har oplevet en så stor efterspørgsel. Vi må indrømme, at det har overrasket os, men vi er klar på at få så mange ud, som det kræves,” siger Michael List, Head of Commercial Partnerships i Aller.

Femina er Danmarks ældste ugeblad, men sidste år valgte man at stoppe udgivelsen på papir. Man har hele tiden holdt fast i online-udgaven. Men nu et år efter, erkender man, at det var en fejl.

For den nye direktør i Aller, Michael Aller, der er sjette generation i familieforetagendet, er det glædeligt, at det er lykkedes at skabe nyt liv i netop det brand, der var med til at starte det store medieselskab, der nu er til stede i hele Norden.

”femina er jo Laura Allers ide, et blad, hun var med til at skabe for mere end 150 år siden. Det er Danmarks ældste ugeblad, og siden dets begyndelse har det altid haft kvinderne i centrum. Det har været – og er – en vigtig stemme i medielandskabet.”

For yderligere kontakt:
Chefredaktør Anne Wittorff
Anne.wittorff@aller.com
Tlf.: 25 45 60 86

Mediechef Emil Norsker
Emil.norsker@aller.com
Tlf.: 31 32 04 21

Kontakter

Om Aller Media

Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.

Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye