Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.

På bare syv måneder har HULiGENNEM, Danmarks public service-lydunivers til børn, vist, at der er massiv efterspørgsel på reklamefri kvalitetslyd i børnehøjde. HULiGENNEM havde sat et mål om 34.000 downloads af deres app efter 18 måneder. Med knap 40.000 app-downloads og 900.000 lyt efter kun syv måneder, er projektets første mål nu ikke blot nået – men overgået.
Der var ellers en formodning om, at det kunne være svært at nå målgruppen og bryde igennem faste skærmvaner, der er præget af tech-mastodonterne. Men HULiGENNEMs succes beviser, at det kan lade sig gøre at lave originale, fantasifulde og tankevækkende lydfortællinger, som målgruppen har lyst til at lytte til.
“Det her er ikke bare en lyttersucces – det er en politisk pointe. Når vi giver børn et reklamefrit, kreativt og trygt lydrum, så bruger de det. Det er vel essensen af public service at lykkes med det, og vi er virkelig stolte af, at børn og forældre har taget børnenes planet HULiGENNEM til sig” siger Christina Marcher Lundegaard, der er ansvarshavende chefredaktør.
I samarbejde med dygtige lydskabere, dramatikere, journalister og børn selv, er der skabt et univers, hvor fantasi, viden og følelser har plads – uden reklamer og algoritmer.
”Vi er utrolig glade for den modtagelse, som det har fået. Der har været mange, der sagde, at det var tæt på umuligt at få børn til at lytte, ikke mindst til længere og dybe fortællinger, men det er ikke sandt. De elsker det, og vi ved, at de lytter til deres favoritter – igen og igen”, siger Emil Norsker, adm. direktør for HULiGENNEM.
HULiGENNEM vil nu arbejde for at sætte sig nye mål, og det understreger projektets langsigtede ambitioner: at blive en naturlig del af alle børns hverdag – på børnenes præmisser. Med fortsat udvikling, flere fortællinger og strategiske samarbejder arbejder HULiGENNEM for at styrke lydens rolle i børnekulturen og fastholde den politiske opbakning, der har muliggjort projektet.
Kontakter
Presse Aller Media DenmarkKommunikation
Tlf:+46708352888kommunikation-dk@aller.comChristina Marcher LundegaardAnsvh. chefredaktørHULiGENNEM
Tlf:50761765christina.lundegaard@dererhuligennem.dkOm Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum