Elgiganten bruger Julemanden som influencer i innovativ produktion
Julesalget står for døren, og i år har Elgiganten allieret sig med julens største influencer, nemlig selveste Julemanden.

– Ingen er bedre til gaver end Julemanden, og i år har vi fået ham til at anbefale sine favoritter hos os. Når Julemanden finder sine gaver hos Elgiganten, er der en god chance for, at du også kan gøre det, siger Nanna Valentiner, Head of Marketing & eCommerce i Elgiganten Danmark.
At finde julegaver kan være svært, og derfor inspirerer kampagnen med gaveidéer til enhver – alle godkendt af Julemanden selv.
– Elgiganten er en gavedestination for alle. Det kan vi nu sige med sikkerhed, da vi har kvalitetsstemplet gaver fra Julemanden. Vi opfordrer derfor danskerne til at gøre som ham og købe gaverne hos os, fortsætter Valentiner.
Produceret med innovativ LED-teknologi
Kampagnen er udviklet af Publicis Kitchen til alle Elgigantens søstervirksomheder i hele Norden. At planlægge en kampagne med forskellige brandnavne og sprog – med produkter og priser, der først bliver tilgængelige lang tid efter optagelserne – kræver en løsningsorienteret tilgang.
– For at sikre fleksibilitet blev filmen optaget på Norges største LED-skærm. Ved at filme i "lag" kan vores postproduktionsteam nemt skabe lokaltilpassede versioner, siger Odd Rune Farsund, leder af Publicis Kitchen i Norge.
Sammen med produktionsselskabet Tangrystan udviklede de en opsætning, der gør det muligt at tilpasse sprog, visuelle elementer, priser og produkter på en smidig måde uden ekstra optagelser.
– Traditionelle produktionsmetoder kan være udfordrende, når man arbejder med korte tidsfrister og dynamisk kommunikation. Resultatet af denne produktion er et godt eksempel på, hvordan Publicis sammen med kunder og partnere kan løse det, siger Farsund.
Med en innovativ tilgang har Publicis Kitchen og Elgiganten fundet en effektiv måde at håndtere kompleksiteten i årets julekampagne på.
– Vi har formået at inkludere flere ukendte faktorer i en stor ligning, der skulle gå op før jul. Vi er stolte og tilfredse med resultatet og retter en stor tak til alle, der har bidraget, siger Nanna Valentiner.
Se en af kampagnefilmene her: https://www.youtube.com/watch?v=RaUeNANILj8
Nøgleord
Kontakter
Elgigantens pressekontakt
presse@giganten.dkBilleder
Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag 2.300 medarbejdere fordelt på 48 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt17.12.2025 09:01:33 CET | Pressemeddelelse
Meget tyder på, at LEGO-klodser bliver et af årets helt store julegavehits. Elgiganten har siden starten af Black Week, i midten af november, set en markant stigning i salget, og populære serier som Harry Potter, Star Wars og Botanicals fortsætter med at begejstre både børn og voksne. Elgiganten forventer derfor, at mange danskere kan se frem til at finde en LEGO-pakke under juletræet i år.
Danskernes juleønsker afsløret: Én produktkategori dominerer2.12.2025 08:24:04 CET | Pressemeddelelse
Har du også AirPods på ønskelisten? Du er langt fra alene. Nye data fra Ønskeskyen viser, at elektronik og gadgets fra Elgiganten dominerer danskernes ønskelister i år, og Apple-produkter sidder tungt på toppen. Men der er også plads til overraskelser på listen.
Her er produkterne, danskerne jagter under Black Week19.11.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Black Week er i fuld gang, og danskerne gør sig klar til årets største shoppingdag – Black Friday. Nye tal fra Elgiganten viser en klar tendens: Black Week bruges til at opgradere teknologi, hjemmet og sikre julegaverne – og interessen for premium-produkter er særligt høj.
Astralis event i Field’s: kom og bak op om dansk e-sport13.11.2025 10:32:37 CET | Pressemeddelelse
Astralis og Elgiganten inviterer alle danske e-sportfans til et stort fan-event i Field’s den 22. november kl. 10:00, hvor der skal sendes god energi og opbakning afsted til spillerne inden en af årets største Counter-Strike-turneringer, Starladder Budapest Major 2025.
Elgiganten introducerer Retail Media i Danmark og på tværs af Norden3.11.2025 12:55:00 CET | Pressemeddelelse
Elkjøp-koncernen, som i Danmark er kendt som Elgiganten, åbner nu op for, at brands kan nå forbrugere direkte i købsøjeblikket – både digitalt og fysisk – gennem en række nye annonceformater som i hele Norden bliver tilgængelige direkte eller via mediebureauer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

