Elgiganten A/S

Elgiganten bruger Julemanden som influencer i innovativ produktion

Del

Julesalget står for døren, og i år har Elgiganten allieret sig med julens største influencer, nemlig selveste Julemanden.

Elgiganten bruger Julemanden som influencer i innovativ produktion
Elgiganten bruger Julemanden som influencer i innovativ produktion

– Ingen er bedre til gaver end Julemanden, og i år har vi fået ham til at anbefale sine favoritter hos os. Når Julemanden finder sine gaver hos Elgiganten, er der en god chance for, at du også kan gøre det, siger Nanna Valentiner, Head of Marketing & eCommerce i Elgiganten Danmark.

At finde julegaver kan være svært, og derfor inspirerer kampagnen med gaveidéer til enhver – alle godkendt af Julemanden selv.

– Elgiganten er en gavedestination for alle. Det kan vi nu sige med sikkerhed, da vi har kvalitetsstemplet gaver fra Julemanden. Vi opfordrer derfor danskerne til at gøre som ham og købe gaverne hos os, fortsætter Valentiner.

Produceret med innovativ LED-teknologi
Kampagnen er udviklet af Publicis Kitchen til alle Elgigantens søstervirksomheder i hele Norden. At planlægge en kampagne med forskellige brandnavne og sprog – med produkter og priser, der først bliver tilgængelige lang tid efter optagelserne – kræver en løsningsorienteret tilgang.

– For at sikre fleksibilitet blev filmen optaget på Norges største LED-skærm. Ved at filme i "lag" kan vores postproduktionsteam nemt skabe lokaltilpassede versioner, siger Odd Rune Farsund, leder af Publicis Kitchen i Norge.

Sammen med produktionsselskabet Tangrystan udviklede de en opsætning, der gør det muligt at tilpasse sprog, visuelle elementer, priser og produkter på en smidig måde uden ekstra optagelser.

– Traditionelle produktionsmetoder kan være udfordrende, når man arbejder med korte tidsfrister og dynamisk kommunikation. Resultatet af denne produktion er et godt eksempel på, hvordan Publicis sammen med kunder og partnere kan løse det, siger Farsund.

Med en innovativ tilgang har Publicis Kitchen og Elgiganten fundet en effektiv måde at håndtere kompleksiteten i årets julekampagne på.
– Vi har formået at inkludere flere ukendte faktorer i en stor ligning, der skulle gå op før jul. Vi er stolte og tilfredse med resultatet og retter en stor tak til alle, der har bidraget, siger Nanna Valentiner.

Se en af kampagnefilmene her: https://www.youtube.com/watch?v=RaUeNANILj8

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Nanna Valentiner, Head of Marketing & eCommerce i Elgiganten Danmark
Nanna Valentiner, Head of Marketing & eCommerce i Elgiganten Danmark
Download
Elgiganten bruger Julemanden som influencer i innovativ produktion
Elgiganten bruger Julemanden som influencer i innovativ produktion
Download

Om Elgiganten

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag 2.300 medarbejdere fordelt på 48 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Elgiganten lancerer kampagne for at sætte fokus på reparation af elektronik2.12.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Produktion af nye produkter kræver store mængder ressourcer og energi. Derfor er det afgørende for en bæredygtig fremtid, at vi forlænger levetiden på de produkter, vi allerede har. Elgiganten har sat sig for at ændre på "brug-og-smid-væk"-kulturen ved at lancere initiativer, produkter og services, der skal sikre at produkterne får en længere levetid. Nu er tiden kommet til en kampagne, der sætter fokus på reparation af elektronik.

Elgiganten fastholder omsætning og øger overskud i faldende marked30.10.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det danske salg af forbrugerelektronik faldt sidste år for andet år i træk, men ved at tage markedsandele har Elgiganten i regnskabsperioden fastholdt sin omsætning og samtidigt øget sit overskud med 74% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes langsigtede investeringer, som gør Elgiganten konkurrencedygtig på pris, kvalitet og service, samtidig med at kæden løfter sit ansvar som markedsleder.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye