MENY styrker kundeoplevelsen på mejeri og ost
I denne tid møder kunderne et nyt og spændende koncept for mejeri og ost i udvalgte MENY-butikker. Hen over efteråret udvides til alle kædens butikker.

Mejeriafdelingen er den mest besøgte afdeling i supermarkederne, og der findes mejeriprodukter i hver anden indkøbskurv. Men forbrugerne køber ofte de varer, de plejer, og bruger relativt kort tid, inden de foretager deres valg.
Nu vil MENY løfte kundeoplevelsen og inspirere kunderne til nye valg. Grundlæggende handler det også om at øge kundeloyaliteten ved at tilbyde gode muligheder og gode oplevelser.
“Som de første i detailhandlen bruger vi digitale skærme, der viser varer, priser, opskrifter og informationer om fx økologi og dyrevelfærd. Foruden en række andre tiltag, gælder konceptet også kompetenceudvikling af medarbejdere, og markedsføring. Det skulle gerne sikre en tilgang, hvor vi kommer hele vejen rundt,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.
”Som Danmarks MADmarked forsøger vi hele tiden at inspirere og imødekomme vores kunders behov. Vores nye mejeri- og ostekoncept har til formål at gøre det lettere for kunderne at træffe et valg ved hjælp af inspirerende initiativer, der fremhæver de mange muligheder inden for kategorien,” fortsætter Jesper Bjerring om kategorien, hvor MENY flere gange over de senere år har vundet Landbrug & Fødevarers Mejeripris.
I langt de fleste dagligvarebutikker i Danmark, skal kunderne bukke sig langt ned for at få fat på mælken, som oftest står bag lågen på gulvet nederst på tværs af hele køleskabet. I det nye koncept, er der rykket rundt på tingene, så mælken i stedet er placeret på langs. Det nye koncept understøtter på den måde forbrugerens indkøbsadfærd.
Konceptet testes med succes i foreløbig seks butikker
Det nye mejeri- og ostekoncept blev i første omgang testet i seks MENY-butikker i foråret. I butikkerne er tilbagemeldingerne gode. Kunderne vurderer butikkerne højere end kæden generelt på fx udsagnet “det er nemt at blive inspireret til at købe produkter, som jeg ikke normalt køber.”
Testbutikkernes salgstal ligger også højere end i kædens øvrige butikker.
Efter sommerferien vil kunderne også møde flere produkter i kategorien for mejeri og ost. Således vil MENYs kunder også blive introduceret for en premium islandsk skyr, lige som supermarkedskæden også er i gang med et nyt område inden for oste. Det handler om oste, der ikke er på køl.
Testen blev i første omgang udført i Karlslunde, Rønnede, Måløv, Solrød, Herning, Næstved og Vermlandsgade i København. Nu rulles det gradvist ud i flere butikker, så det hen over efteråret gerne skulle have ramt alle landets MENY-butikker.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.
SPAR styrker lokal indsats for en renere natur – nu kan kunderne også være med29.4.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
For syvende år i træk støtter supermarkedskæden SPAR op om Ren Natur, hvor lokale borgere indsamler affald i naturen. Foreninger henter penge til klubkassen ved at deltage, og som noget nyt kan private også låne indsamlingskit i butikken og hjælpe med at holde Danmark rent.
Aarstiderne er flyttet ind i de første MENY-butikker25.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aarstidernes lækre økologiske produkter har været at finde i de første MENY-butikker siden dagene op til påske. Salget oversteg forventningerne, og senere på året kommer alle MENY-butikker til at føre en lang række af Aarstidernes egne varer samt selvfølgelig frugt og grønt.
Dagrofa: Danskerne skruede op for både lam og kylling i påsken24.4.2025 11:24:10 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse fra fødevarekoncernen Dagrofa viser, at klassikere som lam og kylling fortsat i høj grad finder vej til danskernes påskebord – uanset om påskefrokosten er blevet indtaget derhjemme eller på restaurant.
Aarstiderne er flyttet ind i MENY Nærum24.4.2025 07:10:00 CEST | Pressemeddelelse
I dagene op til påske kunne kunderne i MENY Nærum møde Aarstidernes lækre økologiske produkter i deres supermarked. Butikken er blandt de første MENY-butikker, som kan præsentere disse lækre kvalitetsvarer for sine kunder. Senere på året flytter Aarstiderne ind i alle landets 116 MENY-butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum