Knap 2.000 deltog i Åbent Hospital

Det blev en dejlig dag på hospitalet, da knap 2.000 borgere, familier, venner, nuværende og tidligere patienter greb muligheden for at deltage i Åbent Hospital.

Lørdag den 1. juni 2024 fik alle interesserede muligheden for at komme med helt ind i hjertet af hospitalet - på operations- og sengestuer, i værkstederne, kapellet, køkkenet, serviceafsnittet, klinikker og hospitalets Simulations- og Innovationscenter samt meget mere. Og som dagens samlingspunkt var forhallen fyldt med aktiviteter, stande og udstillinger. Her var det bl.a. muligt at sortere medicin (M&M)'s i doseringsæsker, spille spil, dreje på Lykkehjulet og vinde en bamse, være med til at måle ilt og puls på en simulationsdukke samt meget, meget mere.

Der var på dagen også mulighed for at møde Dansk Bloddonorkorps, Patientstøtterne fra Hjerteforeningen, hospitalets frivillige samt det nye medarbejderkor, som under ledelse af Horsens Musik- og Balletskole, som optrådte med sang og musik.

Hospitalets køkken bød på smagsprøver, og der var gratis baristakaffe og varm kakao ved kaffetrucken.

- Mange tak til alle, som lagde vejen forbi hospitalet, og til alle de samarbejdspartnere og medarbejdere, som brugte dagen på at vise vores arbejdsplads frem, siger projektleder Caroline Frøsig Suhr.

En særlig tak til:

• VIA University College
  • Social- og Sundhedsskolen FVH
  • Horsens Musik- & Balletskole
  • Bloddonorerne Danmark
  • Patientstøtterne, Hjerteforeningen
  • Præhospitalet Region Midtjylland

Regionshospitalet Horsens

Regionshospitalet Horsens er et af fem akuthospitaler i Region Midtjylland og områdehospital for ca. 233.000 indbyggere i Horsens, Hedensted, Skanderborg og Odder. Hospitalet varetager akut og planlagt behandling samt uddannelse, udvikling og forskning og omfatter desuden Skanderborg Sundhedshus og Livsstilscenter Brædstrup.

Regionshospitalet Horsens har hvad der svarer til 1.628 fuldtidsstillinger.

Følg pressemeddelelser fra Regionshospitalet Horsens

Flere pressemeddelelser fra Regionshospitalet Horsens