STARK ønsker at gøre en forskel på Bornholm

For tre år siden åbnede STARK sin første forretning på Bornholm. Siden har service over for kunderne og engagement i lokalsamfundet været højt på dagsorden.

STARK var sammen med DI Byggeri og arkitektfirmaet Henning Larsen sponsorer på sceneområdet ByggePladsen, der samlede byggeriets nøgleaktører til debat til Folkemødet på Bornholm.

STARK åbnede sin første forretning i Rønne på Bornholm for tre år siden, og i maj 2022 fulgte endnu en forretning i Allinge. Alle medarbejdere var rekrutteret lokalt, fordi STARK ønskede, at forretningerne fik et team, der havde størst mulig indsigt i de lokale forhold og muligheder.

Og det har givet pote, lyder det fra trælastdirektør i STARK Bornholm, Kristian Beyer Holm.

- Helt fra starten havde vi et ønske om at gøre en forskel for vores kunder og lokalsamfundet på Bornholm. Prisen på skruer er jo stort set den samme, uanset hvilket byggemarked man vælger, så det er med vores ekstra service og engagement, at vi kunne gøre en forskel. Og vi hører da heldigvis fra kunderne, at det også er den oplevelse, de har af os, fortæller han og fortsætter:

- Vi kommer med en stor organisation i ryggen, som gør, at vi kan tilbyde kunderne en række fordele som et meget bredt varesortiment og en effektiv logistik. Men samtidig er vi også den lille trælast med det store hjerte lokalt på Bornholm.

STARK er for eksempel sponsor for musikfestivalen Wonderfestiwall og for Danmarks største kokkekonkurrence ’Sol over Gudhjem’. Også en række lokale foreninger som for eksempel fodboldklubber og Bornholms Gokart Klub er støttet af STARK.

Særligt fokus på Folkemødet

Senest har STARK bidraget med en række projekter og services til Folkemødet. STARK var sammen med DI Byggeri og arkitektfirmaet Henning Larsen sponsorer på sceneområdet ByggePladsen, der samlede byggeriets nøgleaktører til debat. Udover det leverede STARK også genbrugstræ og affaldstræ til en række projekter med fokus at bygge mere klimavenligt. Og STARKs forretning i Allinge i hjertet af Folkemødet har leveret alt fra byggematerialer til presenninger og gummistøvler.

STARK udvidede i foråret sin forretning i Rønne med ny drive-in-hal og større udeareal. I alt blev forretningen 4000 kvadratmeter større. Også STARK-forretningen i Hørsholm er for nyligt vokset med 7000 kvadratmeter. Senere på året udvider STARK også antallet af forretninger, når virksomheden åbner nyt stort byggecenter i Næstved.

Download
På ByggePladsen var gulvene og inventaret lavet af flere hundrede kvadratmeter træfliser. De var lavet af frasorteret træ fra træleverandøren Keflico A/S i samarbejde Comeback, som hjælper unge fra udsatte boligområder.
Download
ByggePladsens scener med lys på om aftenen til Folkemødet på Bornholm.