ALISON MOYET FEJRER 40-ÅRS JUBILÆUM SOM SOLOARTIST MED UDGIVELSEN AF DET NYE ALBUM ”KEY” OG ANNONCERER SIN 2025 WORLD HEADLINE TOUR INKL. SHOW I DR KONCERTHUSET, KONCERTSALEN

ALISON MOYET

15. APRIL 2025

DR KONCERTHUSET, KONCERTSALEN

Georgie_Gibbon

Der er gået 40 år siden Alison Moyet trådte ud af Yazoo og startede sin solokarriere med udgivelsen af sit #1 debutalbum ”Alf” og de to top-10 hits ”Love Resurrection” og ”All Cried Out”. Med sin genkendelige stemme, der er stærk nok til at fylde et stadion, men samtidig intim nok til at det føles som om hun synger direkte til dig, har hun siden da været på en lang rejse. Hun har bl.a. udgivet to #1 albums, seks top-10 singler, vundet to BRIT Awards og en GRAMMY-nominering.

For at fejre 40-års jubilæet som soloartist kommer hun til at udgive ”Key” den 4. oktober, en samling af 16 genfortolkede singler, fanfavoritter og deep cuts, såvel som to helt nye sange, der sammen kommer til at vise hendes enorme dybde og bredde som artist og sangskriver. Hun offentliggør albummet med udgivelsen af den nye sang ”Such Small Ale”, sammen med en genfortolkning af den klassiske Moyet-single ”All Cried Out”. Lyt her: https://alisonmoyet.lnk.to/Sma

Alison udtaler: “I wanted to take the opportunity to look at the trajectory of the past four decades and explore songs that, in their original form, were never fully realised or have had their relevance to me altered by time.” Sangene, der er med på ”Key”, blev gentænkt i samarbejde med hendes producer og musical director Sean McGhee. Nogle af sangene er tættere på originalen end andre; ”All Cried Out” og ”Love Resurrection” har fået et frisk pust i stedet for at blive helt genskabt, og deres 80’ertemaer er blevet udskiftet med en mere tidløs produktion. Andre har fået en mere omfattende genfortolkning. Forudbestil ”Key” her: https://alisonmoyet.lnk.to/Key.

Moyet løfter ligeledes sløret for sin kommende verdensturné, hvor hun kommer til DR Koncerthuset, Koncertsalen til april. Touren bliver hendes første headline tour siden 2017. Datoer for Storbritannien, Irland og Europa er blevet offentliggjort i dag, mens datoer i Nordamerika, Australien og New Zealand vil blive offentliggjort senere. Find mere info om touren her: https://www.alisonmoyetmusic.com/2025-world-tour/.

Om Alison Moyet:

Alison Moyet startede som punk, blev den ene halvdel af det ikoniske 80'er synth-pop duo, Yazoo, og udgav sit debutsoloalbum, “Alf”, der nåede #1 – alt sammen inden hun fyldte 23 år. Hun har udgivet ni solo studiealbums, vundet tre BRIT Awards, været nomineret til en Grammy og har for nyligt afsluttet sin universitetsuddannelse med en grad i Fine Art Printmaking. Hun er ganske enkelt en af de største og mest karakteristiske stemmer, Storbritannien nogensinde har set, og i 2024 fejrer hun sit 40-års jubilæum som soloartist.

Billetpriser: 470 kr. + gebyr.

Billetsalget starter fredag 21. juni kl. 10.00 via livenation.dk og drkoncerthuset.dk.

Live Nation presale starter onsdag 19. juni kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk, hvis man opretter en bruger.

Følg pressemeddelelser fra Live Nation Denmark ApS

Flere pressemeddelelser fra Live Nation Denmark ApS

Comedy Stop er klar med nye navne til plakaten i 2024 og løfter sløret for dette års presenter – Conrad Molden!21.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den britiske komiker Conrad Molden har med sin unikke engelsksprogede stand-up taget det danske comedy-publikum med storm. Efter at have boet i Danmark i en årrække, har han med sit særegne take på det danske sprog og kultur udsolgt tre turnéer rundt i landet. Nu er han klar til at indtage dette års Comedy Stop i København og Aalborg, både som vært på festivalen, og som en del af årets line up med sit eget show, der har titlen ”ÆØÅ”. Derudover løfter Comedy Stop sløret for endnu flere nye stærke comedy-navne på dette års plakat, heriblandt Sofie Hagen, Troy Hawke, Paul Taylor, m.fl. Desuden vil The Comedy Store endnu engang stå for åbningsgallaen både i København og Aalborg, hvor man vil kunne opleve en række komikere samme aften. Nye shows tilføjet til Comedy Stop 2024: Abby Wambaugh 6. september 2024 - Fakultetet, Aalborg 7. september 2024 – Del Boca Vista Comedy Club på Kolme, København Conrad Molden 7. september 2024 – Bremen Teater, København 6. september 2024 – Europahallen, Aalb

October Drift spiller torsdag 5. december på BETA17.6.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

October Drift er et britisk indierock-band, der blev dannet i 2014. Bandet består af Kiran Roy (vokal og guitar), Chris Holmes (guitar), Alex Bispham (bas) og Daniel Young (trommer). Med en DIY-mentalitet og en vedholdende indsats for at skabe deres egen vej i musikindustrien, begyndte de hurtigt at opbygge en loyal fanbase. Bandet har udgivet flere EP'er, og deres debutalbum, "Forever Whatever", blev udgivet i 2020 til positive anmeldelser. Albummet blev rost for dets dybe følelsesmæssige resonans og dynamiske kompositioner.