Det anmelderroste franske pop- og disco-band L'Impératrice fyrer op under Store VEGA til december

VEGA og Live Nation præsenterer

L'IMPÉRATRICE

2. DECEMBER 2024

STORE VEGA

Det franske pop- og disco band L'Impératrice blev dannet i Paris tilbage i 2012. Sekstetten har lige siden kickstartet fortryllende dansefester med deres ørefængende, fransksprogede hits. Keyboardspilleren Charles de Boisseguin dannede bandet, da han savnede de mere organiske, disco-funderede lyde og grooves, i en tid hvor den parisiske musikscene blev domineret af elektroniske kunstnere.

Trommeslageren Tom Daveau og bassisten David Gaugué er hjørnestenene i det insisterende og fremdrevne groove. To keyboardspilere og en guitarist slutter sig til dem og tilføjer fortryllende melodier spillet på vintageudstyr. L'Impératrice fik deres store gennembrud med deres tredje EP, ”Odysssée”, fra 2015, hvor den eminente jazzsangerinde, Flore Benguigui var blevet en del af gruppen. Lige siden har de turneret intensivt og har også været forbi Danmark ad flere omgang.

Senest spillede de på dette års Heartland på Fyn, hvor Poplish i en 5/6-stjernet anmeldelse skrev: ”Seksmandsbandet, som konstant var i bevægelse og som desuden skiftede instrumenter undervejs sørgede for et brag af en fest denne fredag aften. Velklædte, med deres baby-blå uniformer, gik det hele op i en højere enhed.”

Til december får danskerne endnu engang muligheden for at kridte danseskoene med L'Impératrice når de indtager VEGA, hvor de gav en udsolgt koncert i Lille VEGA i 2022. Denne gang er det Store VEGA, der bliver transformeret til en fransk disco-fest.

Billetpriser: 310 kr. + gebyr.

Billetsalget starter 20. juni kl. 10.00 via vega.dklivenation.dk og ticketmaster.dk.

Live Nation presale starter 19. juni kl. 10.00 på livenation.dk, hvis man opretter en bruger.

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.