Ejerlejlighedernes Landsforening fusionerer med EjendomDanmark

Ejerlejlighedernes Landsforening fusionerer med EjendomDanmark, så de fremover bliver en del af branchens samlende organisation. Fusionen sker i forlængelse af et mangeårigt, konstruktivt samarbejde mellem de to organisationer, og det blev i fredags besluttet endeligt af medlemmerne i begge organisationer.

Medlemmerne i Ejerlejlighedernes Landsforening har endeligt vedtaget at fusionere med EjendomDanmark, så de fremover bliver optaget som medlemmer i den landsdækkende organisation, der repræsenterer ejendomsbranchen bredt set.

Det styrkede samarbejde vækker stor glæde hos begge parter:

”Vi er meget glade for, at vi kan byde medlemmerne af Ejerlejlighedernes Landsforening velkomne som medlemmer af EjendomDanmark – særligt da de i forvejen er vores meget nære samarbejdspartner. Vi har sat stor pris på vores mangeårige parløb, og jeg glæder mig til fremtiden,” siger Peter Stenholm, adm. direktør i EjendomDanmark.

”Dagens fusion er kulminationen på et årelangt samarbejde, der altid har været konstruktivt og givende. Derfor er jeg glad for, at vores medlemmer i dag har truffet beslutningen om helt at blive en del af EjendomDanmark, og jeg glæder mig til fortsat at have fokus på ejerlejlighedernes interesser i et nyt udvalg,” siger Peter Lautrup, formand i Ejerlejlighedernes Landsforening.

Fælles interesser

En del af samarbejdet indebærer nemlig også, at der i EjendomDanmark regi oprettes et nyt ejerlejlighedsudvalg.

”Mange interesser flugter, så det er et rigtig godt match, og det vil give os endnu bedre muligheder for at sætte fokus på ejerforeningerne, som vi jo i forvejen har fokus på. Jeg glæder mig også til at fortsætte samarbejdet med de stærke kræfter i Ejerlejlighedernes Landsforening, der nu fortsætter i et udvalg her i EjendomDanmark, og som Peter Lautrup heldigvis fortsætter som formand for,” siger Peter Stenholm.

Medlemmerne af Ejerlejlighedernes Landsforening traf beslutningen om at nedlægge sig som selvstændig forening og melde sig ind i EjendomDanmark på et ekstraordinært delegeretmøde i fredags. På en ekstraordinær generalforsamling i EjendomDanmark blev der kort tid inden også enstemmigt valgt at bakke op om samme beslutning.

EjendomDanmark er den samlede brancheorganisation for ejere og administratorer. Vi repræsenterer ejendomsbranchen, der skaber rammerne om danskernes liv, understøtter 137.000 arbejdspladser i Danmark, og som hvert år bidrager til BNP med 161 mia. kr.