Ny podcast med Ane Cortzen: ”Vi skal lære af de grønne fejl”
Erhvervslivet og hele samfundet er i gang med den grønne omstilling. Men for mange er det uhyre kompliceret, og fejl bliver konstant begået – selv i den bedste mening. I en ny podcast vil Ane Cortzen invitere centrale erhvervsledere ind for at fortælle om deres egne grønne fejltrin, og hvordan det kan gøre os alle klogere.

Ingen mennesker kan lide at indrømme et fejltrin. På trods af at vi alle begår dem hele tiden. Selv store danske virksomheder og erfarne erhvervsledere kommer til at tage forkerte skridt. Ikke mindst i den grønne omstilling, som er et af de mest væsentligste forandringer, der sker lige nu i vores samfund. Mange virksomheder har de bedste hensigter, men utilsigtede fejl og konsekvenser opstår konstant, når man bevæger sig ind på nyt territorie. Men hvad nu, hvis vi kunne lære af hinandens fejl?
I den nye podcast ’Den Grønne Elevator’ inviterer Ane Cortzen en række af de væsentligste erhvervsledere i Danmark til en samtale om, hvad de har begået af fejl, hvad de har lært, og hvordan de i det hele taget arbejder med bæredygtighed.
”Der er ingen plads til fejl i den grønne omstilling, og det skaber urealistiske forventninger, som ingen kan leve op til. Jeg tror på, at vi lærer af fejl - både vores egne og andres - og jo hurtigere vi kommer i gang med at tale højt om det, jo bedre. Derfor har jeg lavet denne podcast,” fortæller Ane Cortzen.
I podcasten inviteres topledere fra en lang række forskellige brancher og danske virksomheder, der aktivt arbejder med den grønne omstilling som mode-, affald- og underholdningsindustrien. Det gælder bl.a. virksomheder som IKEA, Flying Tiger Copenhagen og Roskilde Festivalen.
Podcasten er optaget i lokalet 'The Brewery' på AC Hotel Bella Sky og er sponsoreret af Bellagroup og Carlsberg. Lokalet er inspireret af J.C Jacobsens samtale-ånd og indrettet med restmaterialer, bl.a. upcyclede gulvbrædder, møbler lavet af genanvendte fustager og lydisolering fremstillet af udtjent arbejdstøj.
”Der er masser af udfordringer, når danske virksomheder skal til at gøre tingene på en anderledes og mere bæredygtig måde. Hvis vi skal lykkes med at gøre dansk erhvervsliv mere bæredygtigt, så kræver det åbenhed og samarbejde,” siger Peter Haahr Nielsen, adm. direktør i Carlsberg Danmark.
Podcasten udkommer på Heartbeats og er tilgængelig på alle podcastplatforme.
”For os – både i Bellagroup og i partnerskabet med Carlsberg – er det et bud på en helt ny måde at arbejde med grøn omstilling i virksomheder. Som rigtig mange andre arbejder vi allerede med konkrete initiativer omkring klimaaftryk, madspild, grøn energi og deslige, men det her handler om noget mere og større: Det er vores bud på, hvordan virksomheder kan skabe et rum til dialog, træde ind i det og bidrage til samfundssamtalen om bæredygtighed. Også når det er svært,” siger Christian Folden Lund, CEO i Bellagroup.
Første afsnit udkommer torsdag den 30. maj. Du finder podcasten her: https://heartbeat.lnk.to/dengronnelevator.
Om Bellagroup A/S
Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.
Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.
Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser
Om Carlsberg Danmark A/S
Carlsberg står bag nogle af Danmarks mest anerkendte mærkevarer og kvalitetsprodukter, som leveres til omkring 10.000 kunder i Danmark. Carlsberg Danmarks producerer og markedsfører blandt andet Carlsberg, Tuborg, Somersby og Coca-Cola.
Danmarks største og mest vandeffektive bryggeri ligger i Fredericia, hvorfra der dagligt distribueres til hele Danmark. Hovedkontoret ligger fortsat i Valby, som det har gjort i mere end 175 år.
Med overskriften Brewing for a better today and tomorrow, vil Carlsberg gerne skabe positive oplevelser og bidrage til ansvarlig nydelse, god stemning og godt samvær hver dag. Samtidigt med, at vi giver tilbage til samfundet via vores fonde, for en bedre og mere bæredygtig fremtid.
Carlsberg Danmark er en del af Carlsberg Group, som med mere end 30.000 medarbejdere verden over er den tredjestørste bryggerigruppe i verden og sælger produkter på over 150 markeder.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum