Finans Danmark

Ændring af ledelsesbekendtgørelsen

Finanstilsynet har sendt et udkast til ændring af ledelsesbekendtgørelsen for pengeinstitutter m.fl. i høring.

Finans Danmarks kvitterer for de ændringer af ledelsesbekendtgørelsen, der foreslås på baggrund af drøftelserne mellem Finanstilsynet og branchen i arbejdsgruppen om ledelsesbekendtgørelsen for pengeinstitutter m.fl. Ændringerne har til formål at lette bestyrelsens arbejde og præcisere visse krav i bekendtgørelsen. Vi kvitterer derudover for ændringerne, der foreslås i forhold til bekendtgørelsens anvendelsesområde, så investeringsforvaltningsselskaber (IFS) undtages fra en række bestemmelser, der ikke er relevante for denne type selskaber.

Som vi tidligere i drøftelserne med Finanstilsynet har understreget, mener vi dog ikke, at de grundlæggende udfordringer ved ledelsesbekendtgørelsen er endeligt løst med dette arbejde. Vi er derfor også meget positive over, at der i Finanstilsynets offentliggjorte rapport om ledelsesbekendtgørelsen lægges op til en fortsat dialog om ledelsesbekendtgørelsen.

Læs hele høringssvaret.

Finans Danmark

Finans Danmark er interesse- og arbejdsgiverorganisation for penge- og realkreditinstitutter, kapitalforvaltere, børsmæglere, investeringsfonde, samt datacentraler, it- og fintechvirksomheder i den finansielle sektor.

www.finansdanmark.dk

Følg pressemeddelelser fra Finans Danmark

Flere pressemeddelelser fra Finans Danmark

Investeringsbranchen har tredoblet bæredygtig dialog med virksomheder på to år7.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I 2023 var danske kapitalforvaltere i dialog med virksomheder verden over hele 7.400 gange for at påvirke dem i en mere bæredygtig retning. Det er en tredobling sammenlignet med 2021, viser en ny opgørelse fra Finans Danmark. Den støt stigende indsats understreger både investorernes og branchens ambition om, at danskernes investeringer kan være med til at drive den bæredygtige omstilling frem.