Spirii

Spirii indgår partnerskab med tyske GP JOULE CONNECT

Spirii tager en større bid af det tyske marked med et nyt samarbejde med den tyske ladeoperatør GP JOULE CONNECT. Samarbejdet giver GP JOULE CONNECT nye muligheder for at skalere sin ladeforretning med adgang til Spiriis markedsledende ladeplatform, innovative energistyringsystemer og en ny, brugervenlig ladeapp.

Jörg Blumenberg, administrerende direktør for GP Joule Connect til venstre og Tore Harritshøj, administrerende direktør for Spirii, til højre. PR PR

Den danske platformsvirksomhed og ladeoperatør Spirii skruer nu op for ekspansionen på det tyske marked med et nyt partnerskab med GP JOULE CONNECT, der opsætter infrastruktur til opladning af elbiler.

GP JOULE CONNECT har, ifølge administrerende direktør Jörg Blumenberg, valgt Spirii som samarbejdspartner med henblik på at samle deres eksisterende ladeinfrastruktur på Spiriis ladeplatform og udvide med nye, innovative produkter og services.

"Vi har valgt at indgå samarbejde med Spirii for at supplere vores ekspertise inden for planlægning og implementering af ladeløsninger med Spiriis ekspertise inden for ladeplatforme,”siger Jörg Blumenberg. “Via Spirii kan vi nu tilbyde avancerede energistyringssystemer som dynamisk lastbelastning, én samlet ladeplatform til administration af ladestandere og en ny, brugervenlig ladeapp. Dermed kan vi tilbyde vores kunder en række nye, spændende forretningsmuligheder i tråd med vores motto ‘supercharging your business’.”

GP JOULE CONNECT administrerer flere tusinde ladestandere for en lang række kunder, og de mange ladestandere bliver nu flyttet over Spiriis platform.

Spiriis CEO, Tore Harritshøj, er meget begejstret for samarbejdet, der giver GP JOULE CONNECT mulighed for at tilbyde egne kunder skræddersyede ladeløsninger og bedre mulighed for at skalere deres ladeforretninger og skabe nye indtægtskilder.

“Vi er meget stolte af at indgå partnerskab med så stærk en ladeaktør som GP JOULE CONNECT. Vi har sammen udviklet et fremtidssikret set-up, som også gør det muligt for GP JOULE CONNECTs kunder at gøre deres ladestandere til en indbringende forretning,” siger Tore Harritshøj. “GP JOULE CONNECT har eksempelvis mange flådekunder, som kun bruger ladestanderne i specifikke tidsrum. De kan derfor med fordel åbne ladestanderne op for offentligheden, når de ikke er i brug. Via vores platform kan de selv administrere, hvornår og til hvilken pris, standerne skal være tilgængelige for andre.”

Det har desuden været en afgørende faktor, at GP JOULE CONNECT – via Spiriis åbne API og whitelabelløsinger – nemt kan integrere data i deres eksisterende systemer. På den måde kan de tilbyde deres kunder tilpassede ladeløsninger, hvilket øger effektivteten i administrationen af ladestanderne i både offentlige og private sammenhænge.

Oplader fra GP Joule Connect
Tore Harritshøj, CEO og co-founder i Spirii

Om Spirii

Spirii blev grundlagt i 2019 i København og beskæftiger i dag 110 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Barcelona, Hamborg, Nice og London.

Spirii tilbyder ladeløsninger til både virksomheder, flåder og private elbilister, samt en ladeplatform, som virksomheder og ladeoperatører kan bruge til at administrere, drifte og skalere en ladeforretning. Spirii tilbyder også en app, der giver elbilister mulighed for at benytte ladestandere i hele Europa via roaming. Spirii opererer i 18 lande og er den andenstørste ladeoperatør i Danmark.

Spirii samarbejder med en lang række af internationale virksomheder på tværs af sektorer - herunder logistik, flåder, ejendomme og parkeringsselskaber, detailhandel og energiselskaber.

Følg pressemeddelelser fra Spirii

Flere pressemeddelelser fra Spirii

Spirii acquired by Edenred, strengthening industry leadership.27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, a leading provider of electric vehicle (EV) charging platform solutions, today announces its majority acquisition by Edenred – one of the world's largest providers of B2B mobility and digital payment solutions. The acquisition is set to fast-track electrification and decarbonization in the transportation sector across Europe, the US, and Latin America. At the same time, this new partnership will help strengthen Spirii’s industry leadership as it enters an exciting new phase of global expansion.

Spirii opkøbt af Edenred: Styrker global markedsposition27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Den danske softwarevirksomhed og ladeoperatør Spirii offentliggør i dag, at Edenred, en af verdens største betalings- og mobilitetsplatforme, overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Opkøbet forventes at styrke Spiriis markedsposition i Europa, USA og Latinamerika. Handlen med Edenred er en afgørende milepæl i Spiriis vækstrejse og markerer en vigtig ny fase af virksomhedens globale ekspansion.

Übernahme von Spirii durch Edenred: Stärkung der Branchenführerschaft27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, ein globaler Anbieter von Ladeplattformen für Elektrofahrzeuge (EV), gibt heute die mehrheitliche Übernahme durch Edenred bekannt. Edenred ist eine führende digitale Plattform für Dienstleistungen und Zahlungen und ein weltweit führender Anbieter von B2B-Mobilitätslösungen. Die Übernahme soll die Branchenführerschaft von Spirii stärken und die Elektrifizierung und Dekarbonisierung des Transportsektors in Europa, den USA und Lateinamerika voranbringen. Mit dieser Partnerschaft tritt Spirii in eine spannende neue Phase der globalen Expansion ein und setzt damit einen wichtigen Meilenstein auf ihrer Reise.