Power

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV2

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.

Søren Kaule bliver ny Omnichannel Media Manager i POWER

Den 1. maj sætter Søren Kaule sig tilrette på en helt ny taburet i POWER-regi, hvorfra han som Omnichannel Media Manager skal styrke virksomhedens samarbejde med de danske medier og ikke mindst deres kommercielle afdelinger. Søren kommer fra en stilling som Trading Director hos Viaplay, og han har store planer for POWERs fremtidige mediesamarbejder.

- Det er vores ambition at skabe en ny balance imellem medier som TV2, Viaplay, Discovery, Netflix, Amazon – og Meta, Youtube og TikTok. Uden at afsløre vores planer i detaljer er det målet, at POWER via en meget tættere dialog med de enkelte medier bliver i stand til at lave bedre og mere målrettet marketing og producere mere effektivt content både på kort og langt sigt, siger Søren Kaule.

En af den nye Omnichannel Media Managers vigtigste opgaver bliver at prioritere kædens marketinginvesteringer og samtidig selv stå for medieindkøbene. Målet er at sikre POWER mest mulig synlighed for pengene på tværs af de vigtigste mediekanaler. I den forbindelse glæder Søren Kaule sig til at træde ind i organisationen med friske øjne.

- Vi kommer til at træde et lille skridt tilbage og gentænke de investeringer – både kvantitativt og kvalitativt – som POWER traditionelt set har stået bag. Vi skal se nærmere på, hvad der virker og ikke virker. Situationen er, at det i dag på den ene side er blevet sværere og dyrere at købe effektiv dækning via klassiske kanaler som tv og streaming, imens der på den anden side hele tiden opstår nye spændende muligheder på Youtube og via sociale medier. Dem skal vi udnytte endnu bedre i en kombination med fx vores influencere og liveshopping-konceptet, siger Søren Kaule.

POWERs direktør ser store perspektiver i ansættelsen af virksomhedens nye Omnichannel Media Manager.

- Ansættelsen af Søren er et regulært scoop, som vi er meget, meget tilfredse med. Jeg ser det som et helt naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling og accelerationsevne.
Vi har i dag en størrelse, hvor vi ikke kun butiksmæssigt, men også i vores marketingtilgang er blandt de store spillere her i landet. Derfor er det naturligt, at vi trækker så mange spidskompetencer som muligt in-house. Og det er netop, hvad vi gør ved at ansætte Søren, der skal være en regulær brobygger til den kommercielle mediebranche, som han netop personligt har en dyb erfaring fra. Vi glæder os voldsomt til at drage nytte af hans viden og netværk her i POWER, siger den administrerende direktør, Jesper Boysen.

Som et naturligt resultat af den nye ansættelse opsiger POWER samtidig sit samarbejde med sit nuværende mediebureau.

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.

I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.

Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.

POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.

Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Flere pressemeddelelser fra Power