POWER-åbning i Rødovre Centrum skabte 900 meter kø

Shoppingcentret Rødovre Centrum har nu officielt fået en elektronik- og hvidevarebutik. Det skete, da POWER i dag åbnede sin butik nr. 26 i centret. Tilbudsavisen med køtilbuddene til åbningsfesten endte som den mest downloadede udgave nogensinde, og omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.

Adm. direktør Jesper Boysen og varehuschef Sammy Pham klipper snoren til POWER i Rødovre Centrum.

Forventningerne var tårnhøje på forhånd. Tilbudsavisen med køtilbuddene – som gjaldt specifikt for butiksåbningen i Rødovre – endte med at være den mest klikkede og downloadede åbningsavis i POWERs historie. Og da det røde bånd præcis klokken 07.00 blev klippet af adm. direktør Jesper Boysen og varehuschef Sammy Phan, strakte køen med ventende kunder sig mere end 900 meter rundt i parkeringskælderen og i det fri foran centret. POWERs direktør Jesper Boysen var ikke overraskende tilfreds.

- Det er ganske enkelt en forrygende modtagelse, vi har fået her i Rødovre Centrum. Vi var ikke i tvivl, da muligheden for en placering her i det stolte shoppingscenter viste sig. Det var fuldstændigt oplagt, og vi kan allerede se på køens længde og på folks proppede POWER-poser, at vi har været ventet i Rødovre, siger Jesper Boysen.

Omsætningsmål nået allerede klokken 12
På trods af en kølig nattetemperatur på syv grader lagde de første tilbudshungrende kunder sig i kø til POWER-åbningen hele 20 timer før den officielle åbning. Samtidig blev Rødovre-åbningens tilbudsavis på rekordtid den mest downloadede avis nogensinde i POWER-regi. Forventningerne fik direktøren til på forhånd at sætte et omsætningsmål for åbningen på 10 mio. kroner for hele dagen. Det mål blev nået allerede klokken 12 – med ti timer til lukketid.

- Jeg er fuldstændig blæst bagover. Ja, jeg ligger nærmest ned. Vi har omsat for 10 millioner danske kroner i løbet af de første 5 timer – og det er altså i en butik på forholdsvis beskedne 1300 kvadratmeter. Det er næsten naturstridigt. Men med 110 knalddygtige medarbejdere på gulvet og 25 medarbejdere ved kasserne, så sker der virkelig noget. Det er meget, meget svært at være utilfreds, siger Jesper Boysen, adm. direktør i POWER.

TikTok LIVE med Bubber, Hav og Kamal
Centertorvet ”Festpladsen” i Rødovre Centrum er som en del af åbningsfesten blevet omdannet til et kæmpe livestudie, hvor underholdningstrioen bestående af podcast- og tv-værterne Hav, Kamal og Bubber sender live fra klokken 15-18. Showet kan blandt andet ses af POWERs mere end 250.000 følgere på TikTok.

- POWERs butik nr. 26 er jo en fantastisk nyhed for Rødovre, men den skal også kunne mærkes i resten af landet. Så vi spreder den gode stemning med Hav, Kamal, Bubber og fire content creators, der er kendt fra TikTok. Vi håber, det bringer glæde – fra Allerød til Aalborg, siger Jesper Boysen.

Kunderne slæbte varer i kassevis fra den nye POWER-butik i Rødovre Centrum.
Download
Køen til den nye POWER-butik fortsatte ud i det fri foran Rødovre Centrum.
Download
Der var 900 meter kø ved åbningen af POWER i Rødovre Centrum. Den første halvdel af køen stod under tag i parkeringskælderen.
Download

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.