Over 500 i kø til POWER-åbning i Haderslev

Parkeringspladsen var mere end pakket, da POWER i morges åbnede sin nye butik i Haderslev. Over 500 ventende kunder havde taget turen til Sønderjylland, hvor elektronik- og hvidevarekæden åbnede sin butik nr. 27 i Danmark. Omsætningsmålet for hele dagen var sat til otte millioner kroner – og det mål nåede POWER allerede klokken 13.

Over 500 kunder ventede i kø, da POWER Haderslev åbnede for første gang i dag kl. 07.00.

Præcis klokken 07.00 klippede Haderslevs borgmester, Mads Skau, det røde bånd til byens nyeste elektronik- og hvidevarebutik. Han havde kort forinden givet POWER en varm velkomst i mikrofonen:

- Jeg vil gerne benytte lejligheden til at byde POWER hjerteligt velkommen her til Haderslev.
Vi er glade for de mange nye butikker. Vi sparer køreturen til andre byer – og ikke nok med det, der er også flere, der kører her til Haderslev, sagde borgmesteren.

Omsætningsmål nået klokken 13
Imens morgenværterne fra Skala.fm sendte live-radio, strømmede kunderne ind i butikken, hvor varehuschef Jonas Hansen og 100 andre POWER-medarbejdere stod klar til at guide dem rundt imellem de tusindvis af varer.

POWERs administrerende direktør havde på forhånd sat et optimistisk omsætningsmål på 8 millioner kroner samlet set for hele åbningsdagen, men det mål blev nået allerede klokken 13 – med 9 timer til lukketid.

- Jeg kan ærligt sige, at jeg er ekstremt positivt overrasket – og også dybt, dybt taknemmelig for den flotte velkomst, sønderjyderne har givet os her i Haderslev. Jeg ved ikke, om det er, fordi alle vores medarbejdere lige fik genopfrisket deres ”mojn” her fra morgenstunden, men faktum er, at det går fuldstændigt forrygende, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.

Løfter den lokale detailhandel
POWER-direktøren forventer sig meget af placeringen på Nordhavnsvej 2 i Haderslev, hvor den nye butik er blevet opført netop, så POWER har kunnet rykke ind som de første.

- I POWER har vi gang på gang bevist, at når vi rykker ind i et nyt geografisk område, så sker der noget positivt med det lokale detailmarked. Der opstår nogle fantastiske synergier med de omkringliggende butikker, hvor vi sammen tiltrækker nye kunder udefra og bedre kan holde de lokale kunder inden for bygrænsen. Det er jeg helt sikker på også kommer til at ske her, siger Jesper Boysen.

Åbningsfesten i Haderslev fortsætter både lørdag og søndag.

Billeder

Kunderne strømmede ind i POWER Haderslev. Butikken er POWER butik nr. 27 i Danmark.
Download
Haderslevs borgmester Mads Skau klipper det røde bånd og åbner officielt POWER Haderslev.
Download

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.