Digisense A/S

Der bliver sendt langt færre breve, og det kan give en stor fordel til virksomheder

Del

Danskerne sender langt færre breve, og det kan give en stor fordel for virksomhederne, mener fagfolk. Flere har haft stor succes med markedsføring via fysiske breve.

Digisense er en af de virksomheder, der med stor succes benytter fysiske breve i sin markedsføring. Her er CEO Henrik Kruse.
Digisense er en af de virksomheder, der med stor succes benytter fysiske breve i sin markedsføring. Her er CEO Henrik Kruse.

Det er langt sjældnere at modtage et fysisk brev i sin postkasse, end det var for bare få år siden. Det viser de seneste tal på området i en redegørelse for det danske postmarkeds tilstand i 2021, som Trafikstyrelsen udsendte sidste år.

Mængden af breve er faldet med gennemsnitlig 14 pct. årligt fra 2016 til 2021. I 2016 blev der sendt 376 mio. breve i Danmark, i 2021 var det tal faldet til 181 mio., og ifølge eksperter er det siden faldet yderligere.

Det store fald i antallet af breve kan give en stor fordel for virksomheder, der gerne vil skille sig ud i deres markedsføring.

Hos LaserTryk, hvor man har hjulpet mere end 100.000 erhvervskunder med f.eks. markedsføring via brev, har man fået mange positive tilbagemeldinger, lyder det fra CEO Esben Mols Kabell.

”Hvor det for måske 10 år siden var mere normalt at gøre, er det i dag sjældent, at man modtager et brev i sin postkasse, og derfor er det mere unikt, og du får i højere grad kundernes opmærksomhed,” siger han.

En af de virksomheder, der har forsøgt sig med markedsføring gennem fysiske breve, er RTKconnect. Her havde man svært ved at gribe markedsføringen an, da virksomheden startede op i 2020.

Den leverer udstyr til præcisionsopmåling til bl.a. entreprenører, forsyningsselskaber og landmænd, og til at begynde med forsøgte stifter Andreas Krickhahn Larsen at nå ud til de potentielle kunder med adwords og kold kanvas, men det var en dyr og meget tidskrævende forestilling, der ikke kastede mange salg af sig.

I august sidste år satte RTKconnect derfor gang i en større brevkampagne, hvor omkring 5500 breve med flyers blev sendt ud til potentielle kunder. Og så begyndte henvendelserne at komme.

”Vi kunne klart se det på vores tal. Vi fik kundernes opmærksomhed på en helt anden måde,” siger Andreas Krickhahn Larsen.

For hver krone, RTKconnect bruger på brevkampagnerne, er der indtil videre kommet 5-6 kr. igen.

”Og det er abonnementskunder, vi har, så potentielt kan det være op til 15-20 kr.,” siger han.

Også softwarevirksomheden Digisense, der paradoksalt nok hjælper virksomheder med digitalisering, har haft stor succes med at sende fysiske breve ud til potentielle kunder.

”Vi når ud til nogle helt andre potentielle kunder, end vi gør med vores digitale markedsføring. Og konverteringsgraden ved fysiske breve er langt højere. Samtidig hører vi også fra vores telemarketingsmedarbejdere, at de har meget større succes med at sælge, hvis der på forhånd er sendt et fysisk brev,” siger CEO i Digisense, Henrik Kruse.

LaserTryk har også selv oplevet effekten af det fysiske brev. Virksomheden sendte 3.413 breve ud til kunder, der ikke længere var aktive. Prisen var 8 kr. pr. brev, og kampagnen kostede i alt 27.978 kr. Efter to måneder var 461 kunder blevet reaktiveret, og der var omsat for 1,4 mio. kr. til disse. Efter fem måneder var 730 kunder, altså næsten 25 %, reaktiveret og genererede en omsætning på 2,6 mio. kr.

Kontakter

Billeder

Digisense er en af de virksomheder, der med stor succes benytter fysiske breve i sin markedsføring. Her er CEO Henrik Kruse.
Digisense er en af de virksomheder, der med stor succes benytter fysiske breve i sin markedsføring. Her er CEO Henrik Kruse.
Download

Følg pressemeddelelser fra Digisense A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Digisense A/S

Erhvervsstyrelsens nye liste har sat 150.000 virksomheder under pres16.1.2024 11:03:38 CET | Pressemeddelelse

I øjeblikket bliver omkring 150.000 danske virksomheder tæppebombet med reklamer om at skifte sit økonomisystem til et af dem, der netop er kommet på Erhvervsstyrelsens liste over forhåndsgodkendte systemer ifm. den nye bogføringslov. Men for mange virksomheder findes der en anden, overset og noget billigere mulighed – den er der bare ikke ret mange, som har interesse i at fortælle virksomhederne om.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye