World of Volvo – ny turistattraktion i verdensklasse åbner i Gøteborg
14. april åbner Gøteborgs nye store oplevelsescenter – World of Volvo. Det 22.000 m² store center i det centrale Göteborg er designet af det danske arkitektfirma Henning Larsen. I den store udstilling kan gæsterne udforske alt fra Volvos mest ikoniske køretøjer til historier fra det virkelige liv og interaktive oplevelser ud over det sædvanlige.

World of Volvo er et nyt vartegn i Gøteborg med plads til en 4.500 m² stor udstilling, events og kulinariske oplevelser. Placeringen i Gøteborg er helt naturlig, da Volvo har været haft sit hovedsæde her, siden den første fabrik åbnede i 1927.
"Vi ønsker at skabe oplevelser sammen med de besøgende, og vores ambition er, at hvert besøg i World of Volvo skal føles nyt og inspirerende”, siger Ulrika Sandford, Marketing & Communications Manager hos World of Volvo.
Den 4.500 m² store udstilling sætter fokus på, hvordan Volvo gennem sine banebrydende innovationer har spillet og fortsat spiller en vigtig rolle i folks hverdag og i samfundet. Udstillingen indeholder nogle af Volvos mest ikoniske køretøjer, og der er desuden mulighed for at teste elektriske gravemaskiner og en vindtunnel, hvor gæster kan opleve aerodynamikkens kraft. Dele af udstillingen vil være skiftende og blive opdateret i takt med fremtidige temaer.
Dansk arkitektur
World of Volvo ligger centralt i Gøteborgs eventdistrikt, lige ved Gøteborgs kendte forlystelsespark, Liseberg. Den 22.000 m² store cirkelformede bygning er designet af det danske arkitektfirma, Henning Larsen, og er et spektakulært stykke arkitektur i skandinavisk stil, hvor nordisk lys strømmer gennem de store glaspaneler.
Events og kulinariske oplevelser
World of Volvo vil også, udover den imponerende udstilling, lægge hus til en række arrangementer og kulturelle begivenheder, som fx koncerter og foredrag. Centeret tilbyder desuden uovertrufne konference- og eventfaciliteter med plads til op mod 1100 deltagere.
Oplevelsescenteret præsenterer to restauranter, hvori det anerkendte Götaplatsgruppen har udviklet et kulinarisk koncept med fokus på lokale, sæsonbestemte råvarer. Den ene restaurant kaldes Ceno Brasserie, og den anden restaurant hedder Ceno On Top. ”Ceno” betyder ”jeg dinerer”. Bag menuerne står den prisbelønnede signaturkok, Stefan Karlsson, som henter inspiration fra hele verden med fokus på nordiske teknikker.
Målet for centeret er at tilbyde en bred vifte af oplevelser, hvor hvert besøg er unikt.
Åbning 14. april 2024.
Om World of Volvo
World of Volvo er et 22.000 m² stort oplevelsescenter i det centrale Göteborg, fyldt med inspiration, viden og arrangementer. Her kan man opleve midlertidige og permanente udstillinger, kultur, foredrag, konferencer og mad- og drikke med smagsoplevelser fra hele verden - med et nordisk twist. World of Volvo åbner 14. april 2024 og er et joint venture mellem Volvo Group og Volvo Cars.
Se mere om World of Volvo på https://www.worldofvolvo.com/
Om Göteborg & Co.
Göteborg & Co's mission er at få flere til at opdage og vælge Gøteborg som turistdestination. Det gøres gennem et bredt samarbejde på tværs af kommunens turistaktører ved at lede og fremme udviklingen af Gøteborg som en bæredygtig destination, så alle, der bor og arbejder i byen, drager fordel af en voksende turistindustri. Se mere: https://goteborgco.se.
Kontakter
Anna Kron BoysenSenior Advisor
Tlf:+45 26 16 13 76akb@kronkommunikation.comBilleder





Velkommen til Kron Kommunikation!
Kron Kommunikation er et PR- og kommunikationsbureau med base i København. Bureauet er specialiseret i PR og kommunikation for kunder i turist- og rejsebranchen - særligt med fokus på de skandinaviske turistdestinationer.
Følg pressemeddelelser fra Kron Kommunikation
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Kron Kommunikation
Visit Småland og Øland intensiverer indsatsen i Danmark2.7.2025 09:48:57 CEST | Pressemeddelelse
Med en målrettet satsning på det danske marked vil Småland og Øland inspirere endnu flere danskere til at opleve den sydsvenske regions smukke landskaber, dybe skove, glitrende søer, skærgård, levende kulturarv og stærke madscene. Bag indsatsen står Visit Småland, som fra juni 2025 har indgået en ny samarbejdsaftale med Kron Kommunikation i Danmark.
Danmark deltager for første gang i verdens største paellakonkurrence26.6.2025 13:47:08 CEST | Pressemeddelelse
Den 20. september går det løs i Valencia, paellaens hjemby, når finalen i World Paella Day Cup løber af stablen – og i år er Danmark med for allerførste gang. Eva Gallart López, der står bag madkonceptet Ris Paella i København, er udvalgt som Danmarks deltager og har nu chancen for at repræsentere sit nye hjemland i denne prestigefyldte, internationale konkurrence.
Nye Michelin-stjerner, designhoteller og campingperler i skærgården24.6.2025 12:03:14 CEST | Pressemeddelelse
Den vestsvenske skærgård vokser som destination for kvalitetsferier tæt på naturen med nye initiativer, der inviterer danske rejsende til at nyde design, mad og havudsigt – fra to-stjernede Michelin-restauranter, designhoteller, middelhavsinspirerede spa-oaser til prisbelønnet camping og ø-liv. Her er de seneste nyheder – både fra den salte skærgård og de fredelige indsøer i Vestsverige
Paella fra ildens mester - Valencia præsenterer sit madunivers i København2.6.2025 10:33:31 CEST | Pressemeddelelse
Spaniens elskede madkultur kommer måske mest autentisk til udtryk i madbyen Valencia, paellaens hjemby. Med flere ugentlige direkte fly fra både SAS og Norwegian er det nu nemmere end nogensinde at tage på en gastronomisk getaway til Valencia – byen, der er kendt som Middelhavets spisekammer. Den 4. juni kan udvalgte danske gæster smage på Middelhavsmaden, når den anerkendte ildmester gæster Danmark.
Tilmeldingen til ”World Cup i paella” i Valencia er nu åben28.5.2025 13:16:55 CEST | Pressemeddelelse
Jagten på finalister til World Paella Day CUP 2025 er i gang, verden over. Finalen finder sted i Valencia den 20. september. I år byder den prestigefyldte gastronomiske konkurrence på en stor nyhed: seks lande – Uruguay, Colombia, Mexico, Puerto Rico, Japan og Bulgarien – vil afholde fysiske udtagelsesrunder for at finde deres repræsentanter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum