Bedste salgsuge i fem år: Rejseselskab indsætter flere sommerafgange

Rejseselskabet TUI solgte i sidste uge 50 procent flere sommerrejser end samme uge sidste år. Det gør sidste uge til den bedste salgsuge i fem år.

Aegean Park, Rhodos
Aegean Park, Rhodos Torleif Svensson / TUI TUI

Rejseselskabet TUI solgte i sidste uge 50 procent flere sommerrejser end samme uge sidste år. Det gør sidste uge til den bedste salgsuge mål på sommerrejser i fem år.

Ferielysten er intakt og det vidner salget om hos en af landets største rejseselskaber, TUI. Sidste uge blev nemlig en rekorduge hos rejseselskabet, der i fem år ikke har solgt så mange sommerrejser på en uge, som de gjorde i sidste uge.

Sammenlignet med samme uge sidste år er der tale om en stigning i salget på 50 procent. Af samme årsag har TUI valgt at indsætte tre yderligere afgange i sommerperioden fra København til to af deres mest populære sommerdestinationer, Kreta og Rhodos. Yderligere en afgang indsættes i forsommeren fra Billund til Rhodos.

”I sidste uge har vi solgt næsten dobbelt så mange sommerrejser, som vi gjorde under Black Friday-ugen tilbage i november, så det vidner endnu mere om, hvor meget fart der har været på salget af sommerrejser i sidste uge. Købelysten er stor og rigtig mange danskere sidder fortsat på lur efter den helt rigtige sommerrejse, hvilket vi også kan se på den stigende trafik til vores hjemmeside” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef på TUI.

Køber flere rejser end vores nordiske naboer

De tre ny afgange, som TUI indsætter i Danmark, har de fået fra deres nordiske naboer. Og det er den en helt bestemt årsag til, uddyber rejseselskabet.

”Hvis vi kigger på de fire nordiske lande, så er det specielt i Danmark, at det lige nu går stærkt med feriesalget. Derfor har vi flyttet nogle afgange fra forretningerne i vores nabolande til Danmark, fordi de er bedre tjent her,” siger Mikkel Hansen.

TUI tilføjer, at det specielt er deres koncepthoteller i højsæsonen, som de sælger mest af lige nu, men at der også er en stor del danskere, som drager fordel af de lavere priser på flere ferieprodukter i junimåned, hvor der kan være en del penge at spare ved at rejse, før skolernes sommerferie starter og alle andre skal afsted.

Disse hoteller går TUI’s gæster efter

Det er specielt nogle af de bedste hotelkoncepter, som TUI’s gæster går efter. Her er nogle af de mest populære:

TUI Blue Village Pascha Bay i Tyrkiet

Blue Star Stefan Village på Kreta