TUI Futureshapers omdanner sociale udfordringer til iværksættermuligheder for kvinder i Tunesien
TUI Futureshapers Tunisia uddanner 60 kvindelige mentorer, så de kan hjælpe mere end 500 unge kvinder med at lykkes i deres karriere.
I Tunesien er arbejdsløshedsraten høj, og for kvinder er den dobbelt så høj som for mænd. På trods af et stærkt uddannelsessystem er det bl.a. manglen på viden og livsfærdigheder om, hvilken karriere man skal forfølge, der gør det svært for kvinder at finde et arbejde. Selvom Tunesien har implementeret betydelige ændringer i lovivning og politiske rammer på området, er udfrordringen stadig stor.
TUI Futureshapers-programmet i Tunesien har til formål at imødegå dette ved at opbygge kapaciteten hos 60 kvindelige jævnaldrende mentorer, så de kan levere mentoringsessioner til deres jævnaldrende, hvilket resulterer i, at mere end 500 unge tunesiske kvinder i alderen 18-28 engagerer sig i kvalitetslæring, beskæftigelsesmuligheder og sund livsstil.
Denne jævnaldrende til jævnaldrende model implementerer en række mentoraktiviteter for at lette overgangen til arbejde for kvinder, øge den akademiske fastholdelse og hjælpe dem til at træffe informerede karrierebeslutninger. Det støtter dem også i yderligere udvikling af de bløde færdigheder, der er nødvendige for succesfuld beskæftigelse.
Ud over jævnaldrende mentoring vil deltagerne få adgang til en række online webinars ledet af etablerede iværksættere, der dækker emner som forretningsmodelskabelse, marketingstrategier, idépitching og turismeinnovation.
Et højdepunkt i projektet er en iværksætterkonkurrence, hvor deltagerne får mulighed for at fremvise deres iværksætterideer og projekter. Denne konkurrence vil være kulminationen på programmet, hvor deltagerne præsenterer deres projekter for et fremtrædende panel af dommere. Vinderne vil ikke kun modtage anerkendelse for deres innovative ideer, men vil også få adgang til såkaldt seed funding og løbende støtte til at omsætte deres visioner til blomstrende virksomheder. Med det vil seks nye kvindeledede sociale virksomheder blive etableret og støttet i Tunesien.
TUI Futureshapers Tunisia er en del af det internationale TUI Futureshapers-program, der styrker unge til at omdanne sociale udfordringer til iværksættermuligheder i turistdestinationer som Portugal, Marokko, Senegal, Kap Verde og Tanzania.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Azorerne er ny feriedestination hos TUI5.11.2024 08:15:47 CET | Pressemeddelelse
Fra sommeren 2025 kan du rejse med TUI til Azorerne i Portugal.
TUI bliver titelsponsor for TUI Rhodes Marathon og styrker forbindelsen til Rhodos24.10.2024 10:37:30 CEST | Pressemeddelelse
TUI bliver ny titelsponsor og distributionspartner for TUI Rhodes Marathon, som afholdes d. 6. april 2025.
Ugens tal fra TUI24.10.2024 10:20:44 CEST | Pressemeddelelse
Vindertiden fra TUI Palma Marathon blev sat af en deltager fra Marokko.
Bredere udvalg for TUI’s kunder – udvider samarbejdet med lavprisflyselskaber10.10.2024 09:12:56 CEST | Pressemeddelelse
Nu har TUI's danske gæster flere valgmuligheder og større fleksibilitet, når de bestiller en pakkerejse.
Ugens tal fra TUI: 70010.10.2024 09:09:56 CEST | Pressemeddelelse
Ugens tal fra TUI er 700! Det er så mange TUI-brandede hættetrøjer, vores kollegaer bestilte bare én uge efter, at de blev sat til salg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum