64 nye OK-ladepunkter på vej i Høje-Taastrup Kommune

OK har vundet et nyt udbud om offentligt tilgængelige ladepunkter til elbiler i Høje-Taastrup Kommune. Ladepunkterne bliver tilgængelige for alle elbilister

Foto: OK.

Energiselskabet OK har netop vundet et nyt offentligt udbud om at etablere nye ladepunkter i Høje-Taastrup Kommune. Der er tale om 32 ladestandere svarende til i alt 64 ladepunkter, hvoraf 58 er almindelige ladepunkter og seks er hurtige ladepunkter.

OK påbegynder etableringen af ladestanderne i slutningen af 2024.

”Med de nye ladepunkter i Høje-Taastrup får vi en stor tilstedeværelse i en af hovedstadsområdets største kommuner, og det er vigtigt for den grønne omstilling i Region Hovedstaden, da flere ladepunkter gør det nemmere og mere attraktivt at være elbilsejer,” siger Thor Folmann Krarup, OK’s e-mobilitetschef.

Ladepunkterne bliver fordelt på 18 lokationer i Hedehusene, Taastrup, Høje-Taastrup og Fløng. Det bliver primært ved idrætsforeninger og skoler, men også ved andre institutioner.

Fakta om udbuddet:

• Aftalen er et resultat af et større udbud om offentligt tilgængelige ladestandere i Høje-Taastrup Kommune. OK vandt to ud af fem delaftaler i udbuddet.
  • Aftalen mellem OK og kommunen omfatter almindelige og hurtige ladestandere, der kan lade med en effekt på op til 22 kW og 75 kW pr. ladestander. Hver ladestander har to ladeudtag.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk

Ladestander med en ladeeffekt på 22 kW. Foto: OK.
Ladestander med en ladeeffekt på 75 kW. Foto: OK.