1 uge til årets første festival: Se det fulde program til premieren på Copenhagen Gaming Week

Ovenpå en festlig jule- og nytårsperiode står vi nu ansigt til ansigt med en lang, grå og kold januar måned. Så hvad kunne være mere perfekt end at tage familien og vennerne med til en ekstraordinær indendørs festival? Copenhagen Gaming Week er stedet, hvor passionerede gamers og legesyge sjæle i alle aldre og genrer samles til en hel weekend fyldt med adrenalinpumpende indhold og overraskelser.

Den første udgave af Copenhagen Gaming Week finder sted i Bella Arena og Bella Center Copenhagen. Foto: PR

Om præcis en uge – fredag d. 12. januar 2024 - skydes Københavns nye, internationale gaming- og esportsfestival i gang, og det officielle program for Copenhagen Gaming Week ligger nu klar til at blive udforsket. Med over 125 unikke oplevelser og aktiviteter fordelt over 3 dage i 4 unikt designede verdener er der noget at komme efter for gaming-entusiaster i alle afskygninger.

Gå på opdagelse i det fulde program til Copenhagen Gaming Week her

Storstilede turneringer, kortbyt og cosplay

Festivalens program dækker alt lige fra en storstilet Counter-Strike 2-arenaturnering skabt af BLAST med deltagelse af danske Astralis og svenske NIP til FC24-kampe (tidligere kendt som FIFA) med åben tilmelding for alle gæster og vilde fodboldpræmier på højkant. Dertil kommer byt af Pokémon-kort, cosplay-parade, lærerig LEGO-leg for hele familien og fordybelse i spilklassikere som Warhammer og Dungeons & Dragons.

De mange aktivitetsområder, oplæg, indslag og konkurrencer sikrer, at der er noget for enhver smag, ligesom madaktører fra Joe & The Juice til GORMs Pizza er i spil. I forældreloungen på balkonen vil der være rig mulighed for afslapning og mobilopladning i bløde sofaer.

Mød esport-, gaming- og youtube-idolerne

Bella Arena og Bella Center Copenhagen på Amager danner rammen om den allerførste udgave af Copenhagen Gaming Week, hvor også nogle af de mest prominente skikkelser inden for den danske esports-, gaming-, fodbold- og YouTube-scene vil samles:

Mød bl.a. Alexander Husum, Eiqu Miller, Judex, SpørgCasper, RobinSamse, Thomas Bense, Dingo, Ash fra Pokémon, David Guldager, Wonderbai, Pimp, 3F Superliga-spillere som Brøndbys Ohi Omoijuanfo og Oscar Schwartau og mange flere.

Læs mere om Copenhagen Gaming Week og billetmuligheder her

Spil af alle slags og fra alle tider

Foruden internationale esports-favoritter og hobevis af kendte ansigter byder Copenhagen Gaming Week på spiloplevelser lige fra basket- til teqball på de indendørs streetbaner skabt af gadeidrætshuset GAME, coaching til forældre om digital sikkerhed direkte fra Politiets onlinepatrulje, fremvisning af den nyeste tech hos Power og fede talks og optrædener kurateret af Pixel.tv.

Nostalgiske sjæle kan gå på opdagelse i det vildeste gaming-museum med spilkonsoller fra 1970’erne og frem, eller følge udviklingen til de nyeste spiloplevelser præsenteret af Nintendo og et helt område for spillekortsentusiaster båret frem af ildsjælene fra det hypede Nordic Card Show.

Fakta:

Hvad? Copenhagen Gaming Week
Hvor? Bella Arena og Bella Center Copenhagen på Amager
Hvornår? D. 12.-14. januar 2024
Hvem? For alle. Dog skal besøgende under 13 år være i følgeskab med en voksen
Hvor meget? Billetter fra 215 kr.
Hvordan? Billetsalg, program og information via www.copenhagengamingweek.dk

Copenhagen Gaming Week

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup når vigtige milepæle i arbejdet med bæredygtighed og sætter ambitiøse mål for fremtiden2.5.2024 07:40:20 CEST | Pressemeddelelse

Trods travlhed i forretningen har Bellagroup i 2023 holdt fokus på arbejdet med bæredygtighed, og hospitalityvirksomheden er efter blot fire år nu kvart i mål på vejen mod at blive net zero i 2050. Hertil kommer en række nyimplementerede klimamålingsinitiativer og en dugfrisk dobbeltcertificering indenfor flere ISO-standarder. Næste skridt bliver en B Corp-certificering, samt arbejdet med at få kunder og leverandør med dybere ind i bæredygtighedsmaskinrummet.

Near, far, wherever you are: Titanic Live in Concert rammer Bella Arena med 76 mand stort symfoniorkester4.4.2024 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Tag med på en cinematisk atlanterhavsrejse gennem en af filmhistoriens mest legendariske kærlighedshistorier til Titanic Live in Concert. For første gang i Danmark præsenteres James Camerons mesterværk på det store lærred akkompagneret af et live symfoniorkester og kor, som løfter James Horners udødelige musik og Celine Dions titelhit ud på åbent følelseshav.

Kendt brancheprofil bliver ny hoteldirektør på AC Hotel Bella Sky3.4.2024 08:07:47 CEST | Pressemeddelelse

Med sine ikoniske, lænende tårne, 811 værelser og en prisvindende rooftop-restaurant er AC Hotel Bella Sky Copenhagen kendt langt ud over Danmarks grænser. Nu får landets andet største hotel ny General Manager i form af Jesper Olesen, tidligere Clarion & Comfort Hotel Copenhagen Airport, som skal fokusere og accelerere forretningsudviklingen. Den tidligere direktør helliger sig fejringen og repositioneringen af Bellagroups 5-stjernede Marriott-hotel i indre by ovenpå en ambitiøs opgraderingsrejse.