Bellagroup A/S

Gratis klimarapportering bliver standard for store events i Bella Center Copenhagen

Del

Bella Center Copenhagen, et af Skandinaviens førende udstillings- og kongrescentre, lancerer nu et ambitiøst klimarapporteringsinitiativ, der sætter en ny standard for arbejdet med bæredygtighed i den globale eventindustri.

Foto: Bellagroup
Foto: Bellagroup

Siden januar 2024 har Bella Center Copenhagen som en ny, gratis standard udarbejdet omfattende klimarapporter for alle større begivenheder afholdt i deres haller. Det gælder både til eksterne kunder og organisatorer, samt for husets egne events som Copenhagen Gaming Week og CIFF – Copenhagen International Fashion Fair.

Initiativet er et betydeligt skridt på Bella Centers ”Responsible Hospitality”-rejse og repræsenterer en proaktiv og ansvarlig tilgang til kortlægningen af miljø- og klimapåvirkningen forbundet med afholdelse af store events som messer, kongresser og store firmaevents. Et initiativ, der både skal komme kundernes og husets eget klima- bæredygtighedsarbejde til gode, men som også sigter efter at inspirere bredt i den internationale kongres- og eventbranche.  

Databaseret rapportering skal skabe en dybere forståelse for klimaaftrykket

Klimarapporterne er designet til at tage kunderne med på Bella Centers bæredygtighedsrejse ved hjælp af faktabaseret vidensdeling. De skaber transparens omkring både Bella Centers og kundernes scope 1, 2 og 3-udledninger og følger rapporteringsprincipperne i GHG-protokollen. Rapporterne giver et holistisk overblik over påvirkningen fra et bestemt event, herunder energiforbrug, affaldshåndtering, indkøbte varer og services, mad- og drikkevalg samt transport fra forsyningskæden.

Initiativet skal sikre, at kunderne modtager håndgribelige dataoutput, som kan fremme en dybere forståelse for klimaaftrykket forbundet med opsætning og afvikling af deres event og dermed også påvirke evt. fremtidig optimering. Dermed håber Bella Center at kunne skabe grobund for ny læring og løbende sparring med henblik på at styrke udviklingen af bæredygtige praksisser.

Frida Ulrik-Petersen, Director of Responsible Hospitality i hovedselskabet Bellagroup, udtaler:

"Foruden at tilbyde konkrete data afspejler de nye klimarapporter vores ønske om at gøre driften mere bæredygtig, samt vores vision om at afholde begivenheder på måder, der i højere grad tager det omgivende samfund i betragtning. Klimarapportering for events er et vigtigt redskab på vores vej mod at blive net zero i 2050. Det er et mål, der ikke er muligt for os at opnå alene, da den udvikling kun kan ske i samarbejde og dialog med de kunder og events, der fylder vores venue."

Gemma Strutt, Director of Congress & Large Events hos Bella Center Copenhagen, tilføjer:

"Vores nye klimarapporteringsinitiativ harmonerer perfekt med vores kommercielle mål og sætter en ny standard for, hvordan vi tænker ”Responsible Hospitality” i Bella Center. Ved at tilbyde et transparent indblik i alle større events, der finder sted i vores haller, sigter vi mod at have en positiv indflydelse og inspirere kunder, medarbejdere og samfundet som helhed. Næste skridt vil være at definere en sammenhængende metode til måling og benchmarking af klimapåvirkningen fra store events på tværs af vores branche - også internationalt. Men vi vil i gang her og nu."

FAKTA

  • Bella Center Copenhagen udarbejder nu individuelle klimarapporter for alle større events, der finder sted i en eller flere af kongrescenterets haller.
  • Initiativet er et nyt standardtilbud, og koster derfor ikke ekstra for eksterne kunder at få udarbejdet.

  • Klimarapporterne dækker over både Bella Center Copenhagens og kundens scope 1, 2 og 3-udledninger, herunder energiforbrug, affaldshåndtering, indkøbte varer og services, mad- og drikkevalg samt transport fra forsyningskæden. Rapporterne udarbejdes i ESG-softwaren CEMAsys og følger rapporteringsprincipperne i GHG-protokollen.

  • I rapporten bliver eventets udledning brudt ned til følgende områder: Totalt klimaaftryk, klimaftryk per unik besøgende, klimaaftryk per deltager og klimaaftryk per m².

  • I forbindelse med en dobbelt-certificering tidligere på året, følger både hovedselskabet Bellagroup og Bella Center Copenhagen ISO-standarderne 14001 og 20121 for miljøledelse og bæredygtige arrangementer.

Nøgleord

Kontakter

Bellagroup A/S

Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Internationale brands strømmer til dansk modemesse27.6.2024 09:12:14 CEST | Pressemeddelelse

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato. Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag. CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov10.6.2024 07:42:50 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024. Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden. "Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet

CIFF annoncerer showcases på det italienske marked til Pitti Uomo og Milan Fashion Week som en del af 2024 International Program28.5.2024 09:11:31 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af deres 2024 International Program annoncerer Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) showcases på det italienske marked forud for CIFF 63rd Edition i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august. CIFFs International Program viderefører diskursen omkring Skandinaviens voksende globale rolle inden for mode og tøjindustrien ved at showcase det bedste af regionens kreativitet og brands, skabe rum for mulige samarbejder og udvekslinger samt signalere en ny æra af international ambition med København i hjertet. Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo og CIFF’s debut showcase under Milan Fashion Week – med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana – indgår som en del af CIFFs fremtidige strategiske mål for at opretholde igangværende forbindelser med den globale industri og fysiske tilstedeværelse de steder, hvor forretningen opstår gennem nøglemarkeder og den verdensomspændende modekalender. “Italien er en af verdens bedste fashion markedspladser, og CIFF er stolte af a

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye