Kendt brancheprofil bliver ny hoteldirektør på AC Hotel Bella Sky

De to ikoniske tårne på AC Hotel Bella Sky rejser sig 76,5 meter over Ørestad. Foto: Bellagroup

I over 20 år har Jesper Olesen brystet sig af titlen som General Manager på en lang række danske hoteller – langt de fleste i regi af Strawberry, tidligere kendt som Nordic Choice Hotels. De seneste snart seks år har han stået i spidsen for Clarion Hotel Copenhagen Airport, som i foråret 2021 fik driftsmæssigt og fysisk selskab af Comfort Hotel Copenhagen Airport.

Snart checker direktørprofilen dog ind på en ny adresse og arbejdsplads, omend Amager forbliver destinationen. Senest pr. 1. juli 2024 tiltræder Jesper Olesen som ny General Manager på det firstjernede AC Hotel Bella Sky. Her bliver han samtidig en del af den øverste ledelse i Bellagroup, som også tæller Copenhagen Marriott Hotel, Crowne Plaza Copenhagen Towers, Bella Center Copenhagen og Bella Arena.

”Jeg har altid haft et stærkt fokus på forretningsudvikling, og jeg glæder mig til at udforske det fulde potentiale for et stærkt brand, der ligger i krydsfeltet mellem at være en del af AC Hotels by Marriott-familien og et internationalt kendt hovedstadsvartegn i sin egen ret,” siger Jesper Olesen og uddyber:

”Foruden at vækste toplinjen har mit største drive som leder altid været mennesker. Både i form af gæsteservice, men i særdeleshed også de mange teams og fagligheder, der skal spille sammen for at drifte store hoteller på en nærværende, meningsfuld og bæredygtig måde. Jeg er en people’s person, for at sige på den måde. Derfor er jobskiftet meget følelsesladet, da jeg skylder en masse folk en dybfølt tak for mange gode år, men samtidig glæder mig enormt til de nye udfordringer på AC Hotel Bella Sky.”

Led i nyt, strategisk fokus for Bellagroups Marriott-hoteller i København

Siden pandemien slap sit greb, har General Manager Martin Åkesson indtil nu drevet AC Hotel Bella Sky og Copenhagen Marriott Hotel i en clusterrolle i takt med, at den internationale rejseaktivitet begyndte at vende tilbage både blandt leisure- og business-turister.

”Martin har leveret en imponerende bedrift sat overfor en næsten uoverstigelig opgave med både at lede Danmarks andet største hotel i form af AC Hotel Bella Sky og Danmarks absolut største femstjernede hotel med Copenhagen Marriott Hotel i indre by,” siger CEO i Bellagroup, Christian Folden Lund, og slutter:

”Det var fra starten tænkt som en midlertidig rolle, som endte med at strække sig flere år grundet Martins stærke faglighed og kampgejst. Men nu har de to hoteller brug for hver deres fuldt fokuserede kaptajn. Martin Åkesson fortsætter som General Manager på Copenhagen Marriott Hotel, som snart glimter på ny som havnens internationale, femstjernede perle ovenpå en gennemgribende opgradering.”

Opgraderingen af Copenhagen Marriott Hotel på Kalvebod Brygge dækker bl.a. over tre fulde etager med nye executive-værelser, en ny, stor træterrasse i flere niveauer som en invitation til byens borgere og besøgende, samt et sammenhængende, elegant F&B-univers inspireret af havnens liv, som flyder fra hotellets restaurant, gennem lobbybaren og videre ud mod vandet. Det hele ventes klar i løbet af maj.

Blå bog: Jesper Olesen

• 47 år, opvokset i Holstebro og bosat i Solrød med sin familie

• Nuværende General Manager på Clarion & Comfort Hotel Copenhagen Airport. Tidligere General Manager og administrerende direktør på bl.a. Comfort Hotel Vesterbro, Marienlyst Strandhotel og Hotel Marina i Vedbæk.

• Fik sit første General Manager-job i hotelbranchen i en alder af 26 år.

• Har en HD i Organisation og Ledelse fra Copenhagen Business School.

• Næstformand i branchenetværket for hoteller under Dansk Erhverv.

• Starter som ny General Manager på AC Hotel Bella Sky senest 1. juli 2024

Fakta om AC Hotel Bella Sky Copenhagen:

• Åbnede i maj 2011 med 811 værelser som nabo til Bella Center Copenhagen.

• Hotellet er tegnet af de verdenskendte danske arkitekter fra 3XN. Hver af de to hoteltårne på 76,5 meter læner 15 grader ud fra deres base for at skabe udsigt fra flest mulige værelser.

• En del af det internationale designhotelbrand, AC Hotels by Marriott.

• Med en lang række mødelokaler og eget ballroom, er AC Hotel Bella Sky en del af Danmarks største konference- og mødedestination.

• AC Hotel Bella Sky er – foruden morgenmadsrestauranten BM og AC Lounge i lobbyen – kendt for sin asiatiske rooftop-restaurant SUKAIBA Copenhagen på 23. etage, som i efteråret 2023 vandt prisen som Danmarks bedste hotelrestaurant. Dertil kommer Brasserie Martha på 1. sal, som er et ligefremt, europæisk spisested med livretter serveret i øjenhøjde.

Jesper Olesen bliver ny General Manager på AC Hotel Bella Sky. Foto: Jesper Rais
AC Hotel Bella Sky ligger side om side med Bella Arena og Bella Center Copenhagen. Foto: Bellagroup

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.