OK klar med ladeboks-offensiv til brændstofkunder

Energiselskabet OK vil gøre det nemt og trygt for sine benzin- og dieselkunder at skifte over til en elbil eller plug-in hybrid. Nu kan omkring 500.000 kunder spare hele oprettelsen på en ladeboks til hjemmet

OK introducerer et nyt tiltag, der skal støtte kunderne i overgangen til eldrevne biler. Foto: OK.

Adskillige ladeoperatører har meldt sig på banen med billige pakkeløsninger, der skal gøre livet lettere for nye elbilsejere. OK står også klar til at hjælpe sine kunder godt på vej med et nyt tiltag, der skal støtte kunderne i overgangen til eldrevne biler. Potentielt kan op imod 500.000 kunder gøre brug af muligheden, lyder det.

”Vi vil gerne tage et ansvar for at hjælpe flest muligt over i en elbil. Det er den vej, vi skal som samfund og virksomhed, og den udvikling omfavner vi i OK, selvom vi kunne have en økonomisk interesse i det modsatte. For at sætte handling bag den holdning, har vi besluttet os for at starte med at give vores eksisterende private kunder et usædvanligt tilbud på vores ladeløsning til hjemmet,” siger Michael Løve, CEO i energiselskabet OK.

OK's eksisterende private kunder kan nu spare hele oprettelsen på en ladeboks til hjemmet.

”Jeg tror, at kunderne kender os for at være en pålidelig og sympatisk kæde af tankstationer og vaskehaller. Og vi vil rigtig gerne bevise, at vi også er det, når det kommer til ladeløsninger til elbiler,” siger Michael Løve.

Tiltaget er et led i OK’s nye strategi, hvor der er en klar ambition om fortsat at være et energiselskab, der tager et reelt ansvar for samfund og klima - og det inkluderer bl.a. denne satsning på e-mobilitet.

Fakta

• Tilbuddet omfatter OK’s lejeløsning og henvender sig til eksisterende private kunder - uanset om de har el, varmepumper, forsikringer eller har et aktivt OK Kort pr. 31. januar 2024.
  • Tilbuddet forudsætter tilkøb af elaftale hos OK og gælder til og med d. 30. april 2024.
  • Kunderne kan sige ja til tilbuddet og vente helt op til et år med at få ladeboksen installeret.
  • Kunderne begynder først at betale abonnement for leje og service, når ladeboksen tages i brug. Abonnementet starter dog senest efter seks måneder fra installation.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk