7-Eleven tilslutter sig Dyrevelfærdsmærket
7-Eleven tilslutter sig Fødevarestyrelsens Dyrevelfærdsmærke og bliver første convenience-kæde i Danmark, der optages som partner i ordningen. ”Endnu et bevis på strategien om at styrke vores position som virksomhed med fokus på ansvarlighed og grøn innovation,” siger kommerciel direktør.

Som den første convenience-kæde herhjemme tilslutter 7-Eleven sig Fødevarestyrelsen Dyrevelfærdsmærke, som har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Udover 7-Eleven er nogle af landets største dagligvarekæder og fødevareproducenter også med i partnerskabet.
Op til aktiveringen af partnerskabet har 7-Eleven introduceret nye mælkekartoner med Dyrevelfærdsmærkets grønne hjerte – og hele tre af slagsen. Det viser, at produktet lever op til de højeste standarder inden for dyrevelfærd. 7-Eleven har i forvejen en række produkter inden for forskellige kategorier, som har tre grønne hjerter. Eksempelvis er alle pølser og frikadeller i 7-Eleven trehjertede.
”Det er en milepæl for 7-Eleven, at vi nu er en del af det statslige Dyrevelfærdsmærke og et synligt bevis på vores arbejde med og ambitioner inden for den grønne dagsorden. Vi har i forbindelse med vores indtræden i partnerskabet haft en god dialog med Fødevarestyrelsen, som i forvejen kendte til vores arbejde med at understøtte bedre dyrevelfærd. Fremadrettet vil man kunne finde endnu flere produkter i vores butikker, der tilbyder muligheden for også at tage hensyn til dyrevelfærd ’on the go’”, siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
Om 7-Eleven
- Alle 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitan gruppe, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Om Dyrevelfærdsmærket
Dyrevelfærdsmærket er baseret på centrale grundkrav udvalgt af Fødevarestyrelsens eksperter i dyrevelfærd. Mærket har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Dette gøres gennem en øget efterspørgsel fra forbrugerne på kød- og mejeriprodukter produceret med ekstra fokus på dyrevelfærd. Dyrevelfærdsmærket tydeliggør niveauet af dyrevelfærd i kød- og mejeriprodukterne på en nem og overskuelig måde. På den måde bliver forbrugerne bevidste om, hvordan de kan bidrage til bedre dyrevelfærd. Kilde: https://bedre-dyrevelfaerd.dk/om-dyrevelfaerdsmaerket
Kontakter
Daniel KirchhoffPressekontakt
Tlf:22472860daniel@fday.dkBilleder

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Reitan Convenience lancerer nyt innovationsprogram for at skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen18.6.2025 09:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig vækst. To af de udvalgte er Anders Fiskbæk Kragh og Tania Hartmann Jacobsen fra Reitan Convenience Danmark.
Danske startups får luft under vingerne i 7-Eleven16.6.2025 10:34:45 CEST | Pressemeddelelse
Nye, spændende produkter er nu at finde på hylderne i 7-Eleven. To danske startups, som begge har deltaget i Innovation Corner, kan nu kalde sig officielle leverandører til kæden. Både Tempty Foods og Håndmade er dermed kommet et skridt tættere på deres mål om at nå ud til flere danskere.
Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse
I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.
7-Eleven og Frisko fejrer sommertid og uddeler 50.000 gratis is26.3.2025 10:09:14 CET | Pressemeddelelse
På søndag den 30. marts går vi over til sommertid, og det fejrer 7-Eleven i samarbejde med Frisko ved at uddele over 50.000 gratis is. Uddelingen finder sted på fem lokationer fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg.
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum