7-Eleven tilslutter sig Dyrevelfærdsmærket

7-Eleven tilslutter sig Fødevarestyrelsens Dyrevelfærdsmærke og bliver første convenience-kæde i Danmark, der optages som partner i ordningen. ”Endnu et bevis på strategien om at styrke vores position som virksomhed med fokus på ansvarlighed og grøn innovation,” siger kommerciel direktør.

Som den første convenience-kæde herhjemme tilslutter 7-Eleven sig Fødevarestyrelsen Dyrevelfærdsmærke, som har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Udover 7-Eleven er nogle af landets største dagligvarekæder og fødevareproducenter også med i partnerskabet.

Op til aktiveringen af partnerskabet har 7-Eleven introduceret nye mælkekartoner med Dyrevelfærdsmærkets grønne hjerte – og hele tre af slagsen. Det viser, at produktet lever op til de højeste standarder inden for dyrevelfærd. 7-Eleven har i forvejen en række produkter inden for forskellige kategorier, som har tre grønne hjerter. Eksempelvis er alle pølser og frikadeller i 7-Eleven trehjertede.

”Det er en milepæl for 7-Eleven, at vi nu er en del af det statslige Dyrevelfærdsmærke og et synligt bevis på vores arbejde med og ambitioner inden for den grønne dagsorden. Vi har i forbindelse med vores indtræden i partnerskabet haft en god dialog med Fødevarestyrelsen, som i forvejen kendte til vores arbejde med at understøtte bedre dyrevelfærd. Fremadrettet vil man kunne finde endnu flere produkter i vores butikker, der tilbyder muligheden for også at tage hensyn til dyrevelfærd ’on the go’”, siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.

• Alle 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere
  • Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
  • 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitan gruppe, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.

Om Dyrevelfærdsmærket

Dyrevelfærdsmærket er baseret på centrale grundkrav udvalgt af Fødevarestyrelsens eksperter i dyrevelfærd. Mærket har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Dette gøres gennem en øget efterspørgsel fra forbrugerne på kød- og mejeriprodukter produceret med ekstra fokus på dyrevelfærd. Dyrevelfærdsmærket tydeliggør niveauet af dyrevelfærd i kød- og mejeriprodukterne på en nem og overskuelig måde. På den måde bliver forbrugerne bevidste om, hvordan de kan bidrage til bedre dyrevelfærd. Kilde: https://bedre-dyrevelfaerd.dk/om-dyrevelfaerdsmaerket

7-Eleven-butik