OK investerer i nøglespiller til installation af ladestandere

OK satser stort på e-mobilitet, og som et led i den strategi har energiselskabet valgt at investere i installationsvirksomheden GodEnergi A/S, der er en af de førende aktører inden for installation af ladestandere til eldrevne køretøjer i Danmark

OK-koncernen har tidligere varslet en investering på over en milliard kroner i ladeinfrastruktur – og nu investerer OK i installationsvirksomheden GodEnergi A/S.

GodEnergi A/S skal bidrage med stor viden og hjælpe med at accelerere OK’s elektriske satsning på to områder: offentlig ladeinfrastruktur og tung transport.

”I OK er vi i fuld gang med en transformation. Vi skal omstille os fra at være leverandør af brændstof til at være leverandør af el til eldrevne køretøjer, både biler og lastbiler. Og det ser vi frem til at gøre i tæt samarbejde med GodEnergi A/S, som har mange års erfaring med installation og projektering af typisk større ladeanlæg,” siger Michael Løve, CEO i energiselskabet OK, og fortsætter:

”GodEnergi A/S er en rigtig spændende virksomhed, som siden sin stiftelse i 2010 har oplevet stor vækst. De har en erfaring og et engagement i omstillingen til el, som kan gøre os endnu dygtigere i OK, ligesom vores investering og samarbejde med GodEnergi A/S forhåbentlig kan være med til at udvikle nye løsninger til både os selv, men også andre aktører.”

Et stærkt samarbejde

GodEnergi A/S fortsætter som en selvstændig virksomhed med samme team, hvor stifter og CEO, Jan Darville, fortsat vil være med til at sikre den videre udvikling. Investeringen kommer ikke til at påvirke GodEnergi’s eksisterende kunder eller OK’s nuværende samarbejdspartnere.

Hos GodEnergi A/S vækker samarbejdet også stor glæde. Stifter og CEO, Jan Darville, ser nogle helt klare synergier mellem OK og GodEnergi A/S.

”Vi vil begge være med til at skabe en forandring – både fordi det er nødvendigt, men også fordi vi kan gøre en forskel i den grønne omstilling,” siger Jan Darville.

”GodEnergi A/S har været med lige fra begyndelsen; helt fra de første test af ladehardware til nu bl.a. at have installeret og projekteret et af Nordeuropas største ladeanlæg. Vi har lavet installationer i hele Norden, så vi har stor ekspertise inden for opførelse af ladestandere og har desuden den største erfaring inden for installationer til tung transport i Danmark,” siger Jan Darville.

Det er en erfaring, som OK ser frem til at kunne trække på. Kenneth Risborg Korsgaard, OK’s markedsdirektør på området for e-mobilitet, har store forventninger til samarbejdet.

”Med investeringen ønsker OK at styrke sin position på markedet for ladestandere i både det offentlige rum og hos mindre og større erhvervsdrivende – herunder specifikt til den tunge transport,” siger Kenneth Risborg Korsgaard og fortsætter:

”Vi ser frem til samarbejdet med GodEnergi A/S, som forbliver en selvstændig virksomhed, og med investeringen står stærkt til at fortsætte den nuværende vækstrejse, der kan sikre en endnu stærkere position i markedet.”

My-Marie ZerpentineKommunikationsansvarligGodEnergi A/S

Tlf:+45 53786449

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulentOK a.m.b.a.

ribl@ok.dk

OK's CEO Michael Løve. Pressefoto: OK.
OK's markedsdirektør Kenneth Risborg Korsgaard (tv) og GodEnergi's CEO Jan Darville (th).
OK-ladestander.

OK a.m.b.a.

• OK er desuden en af de største elleverandører i Danmark.

GodEnergi A/S

• For GodEnergi A/S er grøn energi god energi. De har siden 2010 være en del af den grønne omstilling. Hver eneste grønne installation er et vigtigt bidrag til en grønnere fremtid.
  • Siden 2010 er det blevet til tusindvis af installationer af ladebokse, store ladeanlæg til busser i hele Norden, eldrevne vandbusser i København og mange andre klimavenlige projekter.
  • GodEnergi A/S udfører totalløsninger inden for opbygning af infrastruktur, grøn transport og udendørs belysningsanlæg samt belægningsopgaver og andre anlægsopgaver. De har egen projektering, udførsel af el- og entreprisearbejde med efterfølgende drift og vedligeholdelse.