Europæiske ERV lancerer skirejseforsikringer

Danske fritidsrejsende kan nu købe tre nye skirejseforsikringer hos Europæiske ERV. Alle tre skirejseforsikringer dækker vintersport og privatansvar.

Europæiske ERV kan nu præsentere tre nye skirejseforsikringer målrettet skiglade fritidsrejsende. For skader og tilfældige uheld kan være almindelige risici, når danskere drager afsted på skiferie. Det kan nogle gange være svært at undgå. Selvom den rejsende har taget det blå EU-sygesikringskort med på skiferien, er hjemtransport ikke dækket, hvis man f.eks. brækker benet og skal flyves hjem til Danmark. Ligesom det i Italien er lovpligtigt at have en ansvarsforsikring, da skiløbere ellers kan risikere bøder. Det er derfor vigtigt at have en rejseforsikring med på skiferien, der dækker både vintersport og privatansvar, så den rejsende undgår dyre overraskelser.

Skirejseforsikringer til forskellige behov
De nye skirejseforsikringer er opkaldt efter det behov, de dækker. Skirejseforsikring Basis dækker de basale behov såsom akut sygdom og hjemtransport. Det samme gælder for Skirejseforsikring Ung, der dog er lavet til unge under 36 år. Skirejseforsikring Plus giver skiudøvere ekstra tryghed på pisten. Her er den rejsende også dækket ved behov for hjemkald, og ved ødelagte feriedage, hvis man fx bliver akut syg eller kommer til skade på skiferien.

- Vi tilbyder et vintersport-tillæg til vores rejseforsikringer i dag, men med de nye skirejseforsikringer er det blevet endnu nemmere at blive forsikret på sine skiferier i udlandet. Derfor har vi nu lavet tre produkter, der er tilpasset forskellige typer af behov, og som alle dækker vintersport og privatansvar. Skirejseforsikring Plus og Basis fås også som en årsrejseforsikring, hvilket giver en større fleksibilitet til at tage på forskellige typer af ferier i løbet af et helt år, da man er dækket på alle sine rejser. Det giver også mulighed for at tage på spontane skiferier uden man skal bekymre sig om, hvorvidt man er dækket. Det er stadigvæk muligt at tilpasse den enkelte skirejseforsikring med yderligere dækninger, så man også kan få forsikret f.eks. sit medbragte eller lejede sportsudstyr, siger Peter Steen Olsen, økonomidirektør og talsmand for Europæiske ERV.

Alle skirejseforsikringerne giver også adgang til Europæiske ERVs dansktalende alarmcentral 24/7, såfremt den rejsende har brug for hjælp på sin skiferie.

Kan købes online fra i dag
Skirejseforsikring Basis og Plus kan vælges til den enkelte rejse eller som en årsrejseforsikring, mens Skirejseforsikring Ung kan købes som en enkeltrejseforsikring.
erv.dk kan man fra i dag købe den skirejseforsikring, der passer til ens behov. Policen får man udemiddelbart efter købet. I nogle lande stilles der krav til dokumentation på forsikringen indeholder en ansvarsforsikring for skader på 3. part. Dette kan man få ved at sende en mail med sit policenummer til info@erv.dk.

Der tilbydes fortsat et vintersport-tillæg, som rejsende kan tilkøbe, der allerede i dag har en rejseforsikring hos Europæiske ERV.