7-Eleven vil øge innovationskraften på bæredygtighedsagendaen med sine største leverandører
7-Eleven har netop lanceret en ny øl, der er lavet i samarbejde med Carlsberg og Frankly Juice. Samarbejdet er et led i convenience-kædens ambition om at styrke innovationskraften omkring sine mere bæredygtige produkter i tæt samarbejde med sine leverandører samt leverandørerne i mellem. ”Særligt i samarbejde med vores store leverandører, kan vi virkelig rykke noget,” siger Maria Gervig, 7-Elevens kommercielle direktør i Danmark.
7-Eleven har fået brygget sin helt egen øl i et partnerskab mellem to af kædens leverandører. Carlsbergs husbryggeri, Jacobsen, har brygget en upcyclet øl med Frankly Juice og deres overskydende pulp, som er restproduktet fra den koldpressede juice-produktion. Øllen sælges udelukkende i 7-Elevens butikker.
Og netop et tæt samarbejde omkring de mere bæredygtige produkter mellem 7-Eleven og dennes leverandører samt leverandørerne i mellem kan man komme til at se mere af de kommende år. 7-Eleven har allerede mange samarbejder om udvikling af nye produkter, der bidrager positivt til den grønne omstilling, med sine mindre leverandører. Nu ønsker convenience-kæden at udvikle partnerskabet og samarbejdet med flere større leverandører omkring samme agenda.
”Vi er stolte over at kunne introducere vores nye øl, som kommer ud af et samarbejde med to af vores gode partnere. Produktet passer perfekt ind i vores ambition om at bidrage positivt til den grønne agenda, da den er skabt ved blandet andet brug af upcycling. Det er første gang, at vi laver et sådant udviklingssamarbejde med en så stor leverandør som Carlsberg; men det bliver bestemt ikke sidste. Det er nemlig sammen med de største leverandører, at vi virkelig kan få både ’reach’ og ’impact’ på bæredygtighedsindsatserne. Kort sagt gøre en endnu større forskel,” siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark og fortsætter:
”I 7-Eleven vil vi være et arnested for innovative samarbejder, når det gælder mere bæredygtige produkter. Vi har allerede gjort os mange erfaringer med at involvere små startups i udviklingen af produkter til vores butikker. Det vil vi nu overføre til de større aktører for at få større volumen på indsatserne. Og vi vil meget gerne tage arbejdshandskerne på og være med til at co-konstruere de næste mere bæredygtige produkter til vores butikker,” slutter Maria Gervig.
”Udover at levere gode øloplevelser til 7-Eleven deler Carlsberg Danmark og 7-Eleven en fælles ambition om at bidrage med nye bæredygtige løsninger. I Carlsberg Danmark er vi altid interesseret i at indgå i dialog og finde ud af, hvor vi, i fællesskab med kunden, kan bidrage til vores kunders grønne omstilling. Det er dette partnerskab et fint eksempel på,” siger Tenna Skov Thorsted, Senior Sustainability Manager, i Carlsberg Danmark.
7-Eleven har allerede lanceret forskellige produkter, der har fokus på bæredygtighed. Dette er sket i samarbejde med blandt andre Frankly Juice, The Protein Kitchen, Jalm&B, Banana CPH og Bælg. Alle samarbejder og produkter har haft fokus på at minimere madspild ved f.eks. at benytte restprodukter i produktionen eller igennem udvikling af mere bæredygtig emballage.
Den første 7-Eleven butik i Danmark åbnede i 1993 på Trianglen i København. I dag er der 178 7-Eleven butikker fordelt over hele landet.
Kontakter
Daniel KirchhoffPressekontakt
Tlf:22472860daniel@fday.dkFølg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
7-Eleven blandt de første i Danmark, som kan tilbyde hypet chokoladebar30.4.2024 08:23:39 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 10. maj kan danskere få fat i en af verdens mest hypede chokoladebarer i 7-Eleven-butikker landet over. Det er den verdenskendte Youtuber, Mr. Beasts ”Feastables”, der lanceres i en ny ”blue wave”-version i Danmark som første land i Europa.
7-Eleven lander rekordregnskab15.4.2024 14:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience Denmark, der driver 7-Eleven, kom ud af 2023 med en omsætning på 2,7 milliarder kr. Det er rekord for convenience-kæden. 2023 var blandt andet præget af både ekspansion på strategisk vigtige lokationer, introduktion af nye samarbejder og produkter med bæredygtighed i fokus samt frasalg af datterselskab. 7-Eleven forventer i 2024 at styrke sin position i markedet yderligere med nye butikker og øget fokus på udvikling af ’madkategorien’.
7-Eleven færdiggør offensiv i Københavns Lufthavn2.4.2024 15:37:23 CEST | Pressemeddelelse
I dag slog 7-Eleven dørene op for en ny butik i Københavns Lufthavn. Det er samtidig sidste led i en offensiv for convenience-kæden, som nu har hele 11 butikker, en café og 89 selvbetjeningsautomater godt fordelt over hele lufthavnen. ”Resultaterne i CPH kan bane vej for nye initiativer andre steder i landet,” siger Jesper Østergaard, CEO i 7-Eleven Danmark.
7-Eleven vinder pris ved Danish Cyber Security Awards 202411.3.2024 11:39:19 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven vandt ’Åbenhedsprisen’ ved Danish Cyber Security Awards 2024, som løb af stablen torsdag aften. Det var første gang, at Cyber Security Awards blev afholdt. Awardshowet var en del af TDC Erhvervs Cyber Security Dag, der blev arrangeret i samarbejde med IT-Branchen, Dansk Erhverv og CISCO. Dagen havde til formål at hjælpe danske virksomheder med at styrke deres cybersikkerhed ved at give dem et indblik i det aktuelle trusselbillede, hackernes metoder, konkrete værktøjer og cybersikkerhed i fremtiden.
7-Eleven får Uno-X som partner på servicestationer rundt i hele landet2.2.2024 12:35:29 CET | Pressemeddelelse
Reitan Retail-familien rykker tættere sammen i Danmark, når Uno-X i løbet af foråret flytter ind hos 7-Eleven.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum