7-Eleven vinder pris ved Danish Cyber Security Awards 2024

Jesper Østergaard, CEO i 7-Eleven Danmark med ´Åbenhedsprisen'.

Torsdag aften kunne 7-Eleven Danmarks CEO Jesper Østergaard på scenen modtage ’Åbenhedsprisen’ ved Danish Cyber Security Awards. Awardshowet havde til formål at sætte fokus på cybersikkerhed og hylde alle de danske aktører, der går forrest i kampen for et mere sikkert digitalt samfund. Udover Åbenhedsprisen blev der ved arrangementet uddelt tre andre priser.

TDC Erhverv skriver i en pressemeddelelse, at: Åbenhedsprisen fremhæver en virksomhed, der har trådt frem og fortalt åbent og ærligt om cybersikkerhed – også når det har været besværligt. Prisen skal gøre op med at se cyberangreb som et tabu og samtidig opfordre til, at virksomheder sætter ind, før skaden er sket.

”Jeg er utrolig stolt over at modtage Åbenhedsprisen; den første af sin slags. Det er en kæmpe cadeau til hele 7-Eleven-holdet for håndteringen af den ekstremt vanskelige situation, vi pludselig stod i. At vi får Åbenhedsprisen ser jeg som et bevis på, at vi lykkedes med vores strategi. Allerede få timer efter hackerangrebet sagde min mavefornemmelse mig, at det var bedre at gå i medierne og tale med pressen i det omfang, det var muligt. Så jeg valgte hurtigt at være så transparent, åben og ærlig som muligt,” siger Jesper Østergaard, CEO i 7-Eleven Danmark.

I juryen sad blandt andre Jens Myrup Pedersen, professor i Cybersikkerhed på Aalborg Universitet og træner for Cyberlandsholdet, Cynthia Koetsier-Beertsen, CEO for Cisco Danmark, Mette Louise Kaagaard, administrerende direktør hos Microsoft og John Henriksen, CEO hos TDC Erhverv.

Kilde: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13780710/indstil-virksomheder-nu-til-danmarks-forste-cybersikkerhedspris?publisherId=12195769

Jesper Østergaard, CEO 7-Eleven Danmark med Åbenhedsprisen.