Prisuddeling hædrede virksomheder for deres ekstraordinære bidrag til ejendomsbranchen

I dag løb topmødet EJENDOM2023 af stablen, og her blev titlerne Årets Mest Nytænkende Virksomhed, Årets Bæredygtighedspris og Årets Ejendomsvirksomhed uddelt. Se prisvinderne her.

Ejendomsbranchen stimlede i dag sammen til topmødet EJENDOM2023, og her kunne EjendomDanmark i samarbejde med Ejendomswatch kåre vinderne af de tre priser: Årets Mest Nytænkende Virksomhed, Årets Bæredygtighedspris og Årets Ejendomsvirksomhed.

Priserne hylder og anerkender nogle af de virksomheder, der har gjort en særlig indsats i branchen i løbet af året. Det er branchen selv, der har indstillet virksomheder og initiativer, hvorefter en fagjury har nomineret de i alt ni kandidater. Kombinationen af juryens vurderinger og en afstemning på Ejendomswatchs hjemmeside har afgjort, hvem der skulle tildeles priserne.

Nu kan AP Pension kalde sig Årets Ejendomsvirksomhed, mens Home.Earth løb med titlen som Årets Mest Nytænkende Virksomhed, og ejendomsudvikleren Tetriis vandt Årets Bæredygtighedspris.

Et stort tillykke til både nominerede og vindere fra EjendomDanmark.

Årets Ejendomsvirksomhed

Bygherren AP Pension blev hædret som Årets Ejendomsvirksomhed – blandt andet på baggrund af virksomhedens modige beslutninger vedrørende både byggeprojekter og lokationer:

“AP Pension har markeret sig som en aktør, der ikke blot har fokus rettet mod de største danske byer, men har også har blik for provinsen og tør tænke udover de gængse bygrænser samtidig med, at virksomheden har arbejdet med en klar bæredygtighedsprofil. Selskabet har for nyligt i København igangsat et stort kontorbyggeri i trækonstruktion.”

Årets Mest Nytænkende Virksomhed

Home.Earth vandt prisen som Årets Mest Nytænkende Virksomhed. I indstillingen fra juryen lød begrundelsen blandt andet, at Home.Earth ændrer den klassiske måde at udvikle og investere i ejendomme på:

“ (..) Med etableringen af en fond, sikres det at måden, Home.Earth skalerer og udvikler boliger på, fortsætter med at følge virksomhedens formål om at lede branchen i en mere bæredygtig og socialt ansvarlig retning - med fokus på gevinst på de tre bundlinjer: people, planet and profit.”

Årets Bæredygtighedspris

Tetriis, der udvikler, bygger, og drifter de landsdækkende seniorboligfællesskaber Agorahaverne, er blevet tildelt Årets Bæredygtighedspris.

I indstillingen af Tetriis’ seniorboligkoncept lød det blandt andet:

“(..) Her har virksomheden haft fokus på at reducere byggeriets samlede energi- og ressourcebehov både i forhold til drift og anlæg, men i høj grad også ift. de byggematerialer, der anvendes, som fx træ. Derudover er målet også at etablere livsbekræftende fællesskaber og styrke det gode naboskab, imens der samtidig er fokus på den miljømæssige bæredygtighed.”

Dette års jury bestod af fem prominente profiler fra ejendomsbranchen:

• Michael Nielsen, Danica Ejendomme (juryformand)

• Mia Manghezi, Pensiondanmark Ejendomme

• Katja Paludan, Husen Advokater

• Michael Byrgesen Hansen, Heimstaden

• Tor Sinding, Sinding & Co.

EjendomDanmark er den samlede brancheorganisation for ejere og administratorer. Vi repræsenterer ejendomsbranchen, der skaber rammerne om danskernes liv, understøtter 137.000 arbejdspladser i Danmark, og som hvert år bidrager til BNP med 161 mia. kr.