Presseinvitation: VELUX lægger hus til kickoff-arrangement om grøn efteruddannelse

VELUX i Skjern sætter i samarbejde med UddannelsesCenter Ringkøbing Skjern (UCRS) og Hands-on spot på de grønne efteruddannelsesmuligheder for faglærte og ufaglærte i industrien.

Virksomheden VELUX er ikke bange for at løbe forrest, når det gælder om at sætte den grønne omstilling højest på dagsordenen. Derfor er det også VELUX, der lægger hus til det første af en række virksomhedsbesøg med navnet ’Grøn Besked’, der giver medarbejderne klar besked om deres muligheder for efteruddannelse inden for grøn omstilling.

Pressen er velkommen til kickoff-arrangementet, der er tilrettelagt i samarbejde med Hands-on* og UddannelsesCenter Ringkøbing Skjern (UCRS).

Til arrangementet vil produktionschef hos VELUX, Jan Thimm Norgaard, fortælle, hvilken betydning den grønne omstilling har for en produktionsvirksomhed som VELUX. Tillidsrepræsentant Christina Mølholm vil belyse, hvad den grønne omstilling betyder i praksis for medarbejderne i produktionen, og UCRS vil præsentere de muligheder, der er for grøn efteruddannelse i Skjern. 170 medarbejdere fra produktionen er inviteret til en hotdog og en forfriskning og vil efterfølgende få mulighed for en uformel snak om grøn efteruddannelse.

Arrangementet er en del af flere virksomhedsbesøg, hvor Hands-on* tager på virksomhedsbesøg med en pølsevogn og sammen med virksomheder og erhvervsskoler præsenterer faglærte og ufaglærte for mulighederne for grøn efteruddannelse i AMU.

Hvorfor grøn efteruddannelse?

I 2022 deltog flere end 180.000 personer på en arbejdsmarkedsuddannelse (AMU). Langt de fleste er ufaglærte og faglærte. Derfor er AMU også helt central i at sikre den grønne omstilling, som i høj grad skal drives af, at faglærte og ufaglærte medarbejdere har de rette kompetencer.

Arrangementet hos VELUX bliver afholdt d. 12. oktober kl. 13 – 14, og I er som presse meget velkomne. Henvendelse i receptionen på Bækgårdsvej 40, 6900 Skjern.

Det vil være muligt at få interview med både produktionschef, tillidsrepræsentant og erhvervsskolerepræsentant.

Om Hands-on

Hands-on projektet blev søsat i 2013 af 3F, Dansk Metal, HK, Teknisk Landsforbund og DI. Projektets formål er at få flere unge, voksne og virksomheder til at vælge erhvervsuddannelser og efteruddannelse i industrien.

Kontakt:

Hands-on: Kommunikationskonsulent Rasmine Reeh, rre@iu.dk, 30 90 12 77