Her rejser danskerne hen i efterårsferien

Med ni ud af ti rejser solgt i den populære uge 42 gør TUI nu status på danskernes foretrukne destinationer den kommende efterårsferie.

Sal, Kap Verde
Sal, Kap Verde TUI TUI

Rejseselskabet TUI har solgt størstedelen af sine rejser i uge 42 og gør derfor status på danskernes foretrukne rejsemål dette efterår.

Efterårsferien  er speciel, fordi den markerer overgangen fra sommersæson til vintersæson. Det betyder i grove træk, at middelhavsdestinationerne udfases og erstattes af vinterdestinationerne, hvor der er højere temperaturer i vinterperioden. Med andre ord erstattes direkte flyvninger til Det Græske Øhav, Cypern og Mallorca med direkte flyvninger til De Kanariske Øer, Kap Verde, Thailand, Mexico og Egypten.

Foruden populære charterdestinationer ser TUI i år en øget interesse for ruteflysløsninger til storbyer. Ruteflysløsninger giver i modsætning til charter TUI’s gæster mulighed for at sammensætte de forskellige dele af den pakkerejse, de ønsker sig – hvad enten det er tre uger i Asien på forskellige destinationer, en kort weekendtur til en storby, roadtrip i USA eller noget helt fjerde.

Mest bestilte charterdestinationer i uge 42

1. Gran Canaria