7-Eleven Danmark

7-Eleven åbner ny stor butik i Odense

Ny døgnåben butik med god plads til at sidde ned og nyde kaffen og en god croissant. Butikken er indrettet med fokus på mindre energiforbrug og CO2-aftryk og sælger både klassiskere som pølser og frikadeller med tre-hjertet velfærdsgris plus det nye upcyclede surdejsbrød fra Jalm&B i sandwich og rundstykker friskbagt i butikken

Onsdag den 9. august kl. 8 slår købmand Søren Abildgaard dørene op til den nye 7-Eleven butik på Overgade 6 midt i Odense C.  Dermed får odenseanerne de bedste muligheder for at tage sunde salater, frisksmurte sandwich og nybagte rundstykker med på farten. Der er økokaffe og det helt store udvalg af klassiske sodavand og spændende alternativer som juice, sunde shots og kolde slush. Alt det, som mange har lyst til, når de handler på farten i en travl hverdag.

”Vi er stolte over at åbne den nye butik med en suveræn god beliggenhed midt i Odense.

Det er den syvende butik i Odense, og odenseanerne har altid taget rigtig godt imod os. Vi har fået en ideel beliggenhed i hjertet af byen med en summende stemning i dagtimerne samt liv og glade dage i de sene nattetimer,” siger Jesper Østergaard, der er adm. direktør i 7-Eleven Danmark.

”Det er altid spændende at åbne en ny butik, men her har vi haft mulighed for at præge butiksindretningen præcis som vi gerne vil. Kunderne er naturligvis i fokus, så der kommer siddepladser både inde og udenfor butikken.”

Der er tale om en helt ny og moderne butik på 200 kvm, der har åbent døgnet rundt. Den ligger ved siden af letbanen og en stor p-kælder, hvilket gør butikken let tilgængelig fra alle dele af byen.

Lokalt ansigt i butikken

Købmand i butikken bliver 40-årige fynbo Søren Abildgaard, som gennem de seneste ti år har været bosat i Odense. Søren er et kendt ansigt i byen, han er aktiv i det lokale foreningsliv og har været selvstændig købmand i 7-Eleven siden 2016, og vil fortsat drive butikken i Vestergade 89.

”Mine dygtige kolleger og jeg har glædet os helt vildt til at åbne dørene til den nye butik. Vi synes selv, at den er blevet superflot og moderne, og så ligger den helt perfekt. Vi ser frem til at byde alle velkommen - uanset om du har brug for en hurtig bid mad, en kop kaffe på vej til arbejde, eller en nat-snack efter en aften i byen," siger Søren Abildgaard og fortsætter:

”På åbningsdagen serverer vi gratis croissanter for de 100 første gæster. Der vil være udskænkning fra vores gode leverandører. Carlsberg og VitaminWell står klar og deler ud af deres spændende smagsprøver, og vi får besøg af bagerne fra Jalm&B. Så hvis man ikke kender vores gode rundstykker og sandwichbrød, så er åbningen en god lejlighed til at smage det lækre bagværk. Alt er bagt på surdej og det er med upcycling af overskudsvarer fra produktionen af Frankly gulerodsjuice, havredrik samt valle fra økologisk osteproduktion.”

I den nye butik kan kunderne regne med lynhurtig betjening, høj kvalitet, friskhed, samt mulighed for sundere alternativer. 7-Eleven har længe arbejdet målrettet med bæredygtighed, dyrevelfærd og emballage.

Energieffektiv

I indretningen af butikken er der arbejdet målrettet med energieffektivisering og minimering af klimaaftryk. Blandt initiativerne kan nævnes, at alle butikkens kølemøbler samt køle- og frostrum kører på CO2 kompressor med kølevand fra bygningen.

”Fordi det er nyt byggeri har vi haft mulighed for at indrette med de bedste løsninger, når det gælder miljø- og klimahensyn. Det er en stor tilfredshed, når de energirigtige løsninger spiller sammen med de varer, vi tilbyder kunderne. Både det upcyclede brød, pølser og frikadeller med dyrevelfærdskød, økologisk kaffe og salater,” siger adm. direktør Jesper Østergaard.

Butikkens LED-belysning er styret af censorer, så lyset slukker automatisk, hvis medarbejderne skulle glemme at slukke det i farten.  Alle facadeglas i butikken er etableret i 3 lags termoglas, som sikrer god isolering mellem det ydre og indre klima. Vinduerne får monteret solafskærmende folie, som reducerer solens opvarmning inde i butikken og nedsætter behovet for nedkøling.

Det er blot nogle af de mange initiativer at for at gøre butikken så energieffektiv som muligt.

”7-Eleven er i gang med løbende at implementere de nye energi- og klimavenlige løsninger i hele landet. Men det er en særlig tilfredsstillelse for både købmænd og medarbejdere, når det hele kommer i spil fra starten i en nyåbnet butik som på Overgade i Odense”, siger adm. direktør Jesper Østergaard.

Den første 7-Eleven butik i Danmark åbnede i 1993 på Trianglen i København. I dag er der

180 7-Eleven butikker fordelt over hele landet.

Kontakt:

Annette Juhler Kjær, head of Communication, Public Affairs & CSR, 7-Eleven Denmark,
Reitan Retail
Tlf. +4520402050

Lou Thatt, Help-PR & Kommunikation
Tlf. +4527529330

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

7-Eleven lander rekordregnskab15.4.2024 14:57:03 CEST | Pressemeddelelse

Reitan Convenience Denmark, der driver 7-Eleven, kom ud af 2023 med en omsætning på 2,7 milliarder kr. Det er rekord for convenience-kæden. 2023 var blandt andet præget af både ekspansion på strategisk vigtige lokationer, introduktion af nye samarbejder og produkter med bæredygtighed i fokus samt frasalg af datterselskab. 7-Eleven forventer i 2024 at styrke sin position i markedet yderligere med nye butikker og øget fokus på udvikling af ’madkategorien’.

7-Eleven vinder pris ved Danish Cyber Security Awards 202411.3.2024 11:39:19 CET | Pressemeddelelse

7-Eleven vandt ’Åbenhedsprisen’ ved Danish Cyber Security Awards 2024, som løb af stablen torsdag aften. Det var første gang, at Cyber Security Awards blev afholdt. Awardshowet var en del af TDC Erhvervs Cyber Security Dag, der blev arrangeret i samarbejde med IT-Branchen, Dansk Erhverv og CISCO. Dagen havde til formål at hjælpe danske virksomheder med at styrke deres cybersikkerhed ved at give dem et indblik i det aktuelle trusselbillede, hackernes metoder, konkrete værktøjer og cybersikkerhed i fremtiden.