Tetra Pharm Technologies ApS

Tetra Pharm Technologies indfører 4-dages arbejdsuge for at fremme medarbejdertrivsel og produktivitet

Den danske biotekvirksomhed, Tetra Pharm Technologies, tager nyt initiativ til at skabe et arbejdsmiljø, der prioriterer medarbejdernes velvære.

Hillerød den 2. august 2023

Fra og med september måned giver Tetra Pharm Technologies sine medarbejdere en ekstra ugentlig fridag og indfører dermed en 4-dages arbejdsuge. Denne nyskabelse i arbejdskulturen er designet til at forbedre medarbejdertrivsel, øge produktiviteten og styrke balancen mellem arbejde og privatliv for virksomhedens medarbejdere.

"Trivslen hos vores medarbejdere er afgørende for vores succes som virksomhed. Vi tror på, at ved at give vores medarbejdere mere tid til at genoplade og forfølge deres personlige interesser, vil de være mere engagerede, når de er på arbejde. Vi investerer i vores medarbejderes velvære, fordi vi tror på, at det er nøglen til at skabe en bæredygtig og innovativ arbejdskultur, der vil bringe vores virksomhed til nye højder", siger Martin Rose, CEO, Tetra Pharm Technologies.

Forskning viser, at en 4-dages arbejdsuge til fuld løn øger medarbejderes sundhed og trivsel, arbejdspladsers produktivitet og er til gavn for klimaet. Årsagen skal findes i, at folk har mere tid til at slappe ordentligt af og dyrke tilværelsen uden for arbejdet. Dette fører til et mere velafrundet liv og en større følelse af tilfredshed både i og uden for arbejdet med et reduceret stressniveau, færre sygemeldninger og mere overskud på arbejdspladsen til følge.

“Vi har konkret bevis for, at glade og veludhvilede medarbejdere er mere kreative og produktive. Dette skridt bekræfter vores mål om at være en pioneer og skabe et mere attraktivt arbejdsmiljø, der kan tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere i takt med vores planlagte vækst”, tilføjer Martin Rose.

Parallelt med indførelsen af en kortere arbejdsuge arbejder Tetra Pharm Technologies løbende på at nytænke og forbedre en række af virksomhedens interne arbejdsprocesser med henblik på at effektivisere og optimere produktiviteten.

Om Tetra Pharm Technologies ApS

Tetra Pharm Technologies er en dansk biofarmaceutisk virksomhed grundlagt i 2018 af kandidater med mange års erfaring fra medicinalbranchen. Virksomheden har en vision om at være førende indenfor forskning og udvikling af medicinske præparater til behandling af sygdomme relateret til det endocannabinoide system.

Følg pressemeddelelser fra Tetra Pharm Technologies ApS

Flere pressemeddelelser fra Tetra Pharm Technologies ApS