Halvårsresultat 2023: Telia leverer fortsatte forbedringer i serviceomsætningen og driftsresultatet
Telia Company offentliggør i dag halvårsresultatet for 2023, hvor Telia Danmark rapporterer om fortsat vækst.
I andet kvartal af 2023 leverede Telia Danmark et serviceomsætningsresultat på 698 mio. danske kroner. Q2 2022-resultatet lød på 693 mio. danske kroner.
Driftsresultatet (Adjusted EBITDA) øgedes til 219 mio. danske kroner i andet kvartal fra 176 mio. danske kroner i Q2 2022.
Ved udgangen af andet kvartal udgør Telia Danmarks kundebase 1.756.000 sim-kort, der dækker mobilbasen på 1.297.000 og IoT/M2M-basen på 459.000.
“Vi har haft endnu et godt kvartal i Telia Danmark. Vi leverer fortsat vækst på de økonomiske nøgletal og udvalgte kundesegmenter. Den seneste medarbejdertilfredshedsundersøgelse fra maj viser rekordhøjt medarbejderengagement. I juni relancerede vi Call me, vores value-for-money teleselskab, der bygger videre på den stærke purpose-drevne arv og fokuserer på værdien af gode forbindelser og relationer mellem mennesker. Moderniseringen af vores mobilnetværk fortsætter med fuld fart, og vi nåede 90% befolkningsdækning med 5G i begyndelsen af juli”, siger Petr Cermak, CEO i Telia Danmark.
Nøgletal
Q2 2022 |
Q2 2023 |
|
Service Revenue |
693 MDKK |
698 MDKK |
Adjusted EBITDA |
176 MDKK |
219 MDKK |
Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q2 2023-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet.
Nøgleord
Kontakter
Mads HoueKommunikationschef
Head of Communications & Sustainability
Billeder
Om Telia
I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.
Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.
Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.
Læs mere om os på telia.dk
Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skolestart og skærmtid: Mobiltelefonen støtter dit skolebarns voksende selvstændighed – men sunde skærmvaner er nødvendige for dit barns trivsel19.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange forældre vælger at introducere den første mobiltelefon til deres barn omkring skolestart.
Nu bliver de første Telia-kunder en del af Norlys16.7.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telias tv-forretning integreres nu i Norlys, og kunderne får dermed adgang til Norlys' tv-pakker med et bredere udvalg af kanaler og streamingtjenester. For de fleste af Telias tv-kunder betyder overgangen til Norlys samtidig, at prisen falder.
To stærke, interne profiler indtræder i Telia Danmarks direktion7.6.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark byder to interne profiler velkommen i topledelsen. Jakob Steen indtræder som privatkundedirektør mens Eva Lundgren indtræder i en nyoprettet rolle i direktionen som Director of Brand, Marketing & E-Commerce. Begge tiltræder dags dato.
Telia Danmark knækker kurven og reducerer CO2-udledningen med næsten 12%17.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark har for femte år i træk kortlagt sin CO2-udledning, og har i 2023 opnået en markant reduktion på 11,5%. Klimabesparelserne er hentet i alle dele af driften.
Ny mobilnetværksmåling: Telia leverer på ambitionen om at tilbyde det bedste netværk til flest danskere26.4.2024 08:30:02 CEST | Pressemeddelelse
I en ny netværksundersøgelse fra den uafhængige benchmarking-analysevirksomhed umlaut scorer Telias mobilnetværk med 979 ud af 1000 mulige samlet set det højeste antal point blandt alle danske teleselskaber. Resultatet skal ses i lyset af de seneste års omfattende opgradering af Telias netværk med ny, kraftfuld og mere energieffektiv 5G-mobilteknologi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum