EWII ansætter ny økonomidirektør

Lars Søndergaard tiltræder den 1. august som ny økonomidirektør i energikoncernen EWII. Med solid ledelseserfaring fra blandt andet Orifarm Group og Danfoss koncernen får han ansvaret for Økonomi, IT og Back-office i EWII og indtræder i koncerndirektionen.

Lars Søndergaard er ny økonomidirektør i EWII Koncernen fra 1. august.

Energikoncernen EWII med base i Kolding får efter sommerferien ny direktør for økonomiområdet. 55-årige Lars Søndergaard tiltræder som økonomidirektør.

”Jeg er utrolig glad for, at vi får Lars Søndergaard med ombord som økonomidirektør. Hele vores økonomiområde er i forandring, og nu får vi glæde af Lars’ store ledelseserfaring og stærke kompetencer på området, så vi går styrket ind i de nye udfordringer,” siger administrerende direktør Lars Bonderup Bjørn.

Som økonomidirektør får Lars Søndergaard ansvaret for Økonomi, IT og Back-office i EWII Koncernen, og så bliver han en del af koncerndirektionen sammen med administrerende direktør Lars Bonderup Bjørn.

Lars Søndergaard er uddannet Cand.Oecon fra Aarhus Universitet og Cranfield School of Management og kommer senest fra en stilling som Vice President, Group Finance & Compliance i Orifarm Group. Han har tidligere været hos blandt andet Danfoss som Vice President, Group Finance samt Change Lead på ERP/Digital Transformation i koncernen. Derudover har han stor CFO-erfaring fra flere virksomheder og er ekstern lektor på Copenhagen Business School.

”Jeg glæder mig til at starte i stillingen og til at arbejde sammen med alle de mange dygtige og engagerede kolleger i EWII Koncernen. Det er samtidigt en udfordring med dyb mening i forhold til den nødvendige grønne omstilling af samfundet, som EWII bidrager aktivt og helhjertet til,” siger Lars Søndergaard.

I EWII Koncernen afløser Lars Søndergaard Olaf Spliid, der fortsætter i EWII som Senior Projekt Leder i Strategiske Projekter.

Administrerende direktør i EWII Koncernen, Lars Bonderup Bjørn, telefon 23 23 71 18

Koncernen har hovedkvarter i Trekantområdet, hvor vi er leverandør af elnet, vand, varme og fiber. Derudover sælger vi el, bredbånd og ladestandere til kunder over hele landet. Vi driver ligeledes elforsyningen på Bornholm.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 650 medarbejdere.