EWII udvider ladenetværk med lynladestation på Frederiksberg

EWII tilføjer endnu en lynladestation til energikoncernens voksende netværk af ladestandere på Sjælland. På Frederiksberg bygger EWII en offentlig lynladestation, hvor det genkendelige, cirkelformede design udspringer af konceptet fra koncernens lynladestation ved Københavns Lufthavn.

EWII bygger en lynladestation på Frederiksberg med det genkendelige runde design.

Tre runde cirkler vil i løbet af sensommeren dukke op på hjørnet af Skellet og Roskildevej på Frederiksberg. Her udvider energikoncernen EWII sit netværk af offentlige ladestandere til elbiler med en ny version af sit koncept for lynladestationer.

Med runde former og fokus på brug af bæredygtige materialer går der en klar rød tråd fra EWIIs store lynladestation i Københavns Lufthavn til den kommende lynladestation på Frederiksberg.

”Elbilister og forbipasserende på Frederiksberg vil ikke være i tvivl om, at de møder en lynladestation fra EWII. Vi har videreudviklet vores koncept med det cirkelformede design og grønne omgivelser, så det er genkendeligt og indbydende. EWII skal være kendt for at sikre let adgang til opladning af elbilen, og at vi gør ventetiden til en behagelig oplevelse”, siger chef for Ladeinfrastruktur i EWII, Jesper Antoni Nicolaisen.

EWIIs ladestation får tre lynladere med plads til i alt seks elbiler ad gangen. Ladestanderne placeres under cirkelformede overdækninger, der giver ly og skygge, og den omkringliggende plads bliver indrettet med siddepladser, blomstrende bede og behagelig belysning. Flere eksisterende træer bliver bevaret og er tænkt ind i ladestationens indretning.

En stærk form

Konceptet for EWIIs ladestationer er udviklet af arkitekterne fra RUM, der også har designet energikoncernens cirkelformede lynladestation ved Københavns Lufthavn. I udviklingen har RUM og EWII blandt andet haft fokus på at holde CO2-aftrykket nede.

”Ladestationer er en del af den grønne omstilling, og derfor skal vi naturligvis også tænke over de materialer, der benyttes. Cirklen som form er stærk, fordi den er nem at genkende på afstand, og vi er utroligt glade for også at kunne udfolde vores vision til ladestationen på Frederiksberg,” siger partner og arkitekt, Anders Johansen fra RUM.

Lynladestationen bliver beklædt med træ, der over tid vil patinere, og de cirkelformede overdækninger får sedumtag, der både optager nedbør og fremmer insekters og fugles levevilkår. Der er i design og indretning af lynladestationen lagt stor vægt på brugervenlighed, og konceptet er udviklet med afsæt i elbilisters behov i ladesituationen.

Forbedret adgang til ladning

EWII, der tilbyder landsdækkende elaftaler og internet, har et stort netværk af offentlige ladestandere, som netop nu vokser på Sjælland. Uanset hvor EWIIs ladestandere står, har alle mulighed for at bruge dem.

”I EWII mener vi, at det har størst effekt på den grønne omstilling, at elbilister kan lade, når de har brug for det, og at prisen er gennemskuelig. Derfor kræver EWIIs ladestandere ikke et abonnement eller anden aftale, lige som prisen altid følger udviklingen i spotprisen på el time for time. Med lynladestationen på Frederiksberg forbedrer vi adgangen til offentlig ladning af elbilen markant i området,” siger Jesper Antoni Nicolaisen fra EWII.

I slutningen af 2023 åbnede EWII den store, cirkelformede lynladestation ved P12 i Københavns Lufthavn, og koncernen har vundet udbud i en række sjællandske kommuner, så elbilister i dag kan lade ved EWIIs ladestandere i blandt andet Vallensbæk, Ishøj, i Roskilde-området og omkring Køge. Lynladestationen på Frederiksberg står efter planen færdig i slutningen af 2024.

Se kortet over EWIIs netværk af offentlige ladestandere.

For yderligere information kontakt venligst:

Jesper Antoni Nicolaisen, chef for Ladeinfrastruktur i EWII Koncernen, på telefon 3030 0028

Anders Johansen, partner og arkitekt i RUM, på telefon 2623 4111

EWII bygger lynladestation på Frederiksberg
EWII bygger lynladestation på Frederiksberg.

Om EWII

EWII er en dansk energikoncern, der sælger grøn strøm og hurtigt, stabilt internet til både private og erhverv i hele landet. En koncern, der ønsker at gå forrest i den grønne omstilling med udviklingen af intelligente løsninger og fleksible lagrings- og energisystemer.

I Trekantområdet er EWIIs forsyningsselskab TREFOR leverandør af vand, fjernvarme og elnet, ligesom selskabet driver elnettet på Bornholm. Det er grøn infrastruktur med fokus på høj forsyningssikkerhed.

EWII opbygger et netværk af offentlige ladestandere til elbiler med mere end 4000 ladepunkter fra Københavns Lufthavn i Øst til Hvide Sande i Vest, og i Trekantområdet udruller EWII fibernet til samtlige husstande.

Koncernen er selvejende og forbrugerstyret med en historie, der strækker sig over mere end 150 år. På tværs af organisationen har koncernen mere end 400.000 kunderelationer og -forpligtelser, og EWII er med knap 700 ansatte en af Trekantområdets største private arbejdspladser.

EWII sender overfladevand til tørkeramte Barcelona1.4.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

APRILSNAR 2024: Energikoncernen tager hul på et storstilet projekt, der er navngivet Atlantis, og regner med at skulle investere 3 milliarder kroner for at udjævne udfordringer med for meget og for lidt vand, som klimaforandringer skaber i Europa. EWII omdanner ellers ubrugelige brintrør til en europæiske vandmotorvej, hvori overskydende regnvand fra Trekantområdet vil blive sendt til tørkeramte regioner i Sydeuropa.