Ny profil i EWII skal knytte tætte bånd til ejendomsbranchen

Energikoncernen EWII øger fokus på ejendomsbranchen med erfaren partnerchef og et kontor i Lyngby, der samler viden og ydelser inden for energi og internet til både udlejere og lejere.

Lene Fredborg står som partnerchef i EWII i spidsen for koncernens fokus på ejendomsbranchen.

Et one-stop shopping sted, hvor ejendomsbranchen kan få alt, hvad den begærer inden for energi og internet. Det er tanken bag EWIIs nyetablerede afdeling i Lyngby målretttet ejendomsbranchens behov og ønsker. Og med særligt fokus på det samspil, der er mellem lejere, ejere og administratorer.

I spidsen for den nye afdeling står partnerchef Lene Fredborg, der har indgående kendskab til både ejendomsbranchen og energisektoren. Hun har en klar plan for, hvordan EWII skal knytte tætte bånd til branchen og hjælpe ejendomskunderne med endnu bedre løsninger.

”Vi favner nybyggeri, private udlejere, boligforeninger, ejendomsadministratorer og boligformidlere med EWIIs kombination af energi- og internetydelser. Og vi gør det med digitale løsninger, hvor kunderne også får gavn af al den data, som ejendommene og forbruget i dem giver indsigt i. Resultatet er smartere og grøn udnyttelse af systemerne," siger Lene Fredborg, partnerchef i EWII.

EWIIs tilbud til ejendomsbranchen dækker bedt fra el, internet og ladestandere til udlejere, ejere samt lejere, hvor løsningen kan integreres i ejendomskundernes administrationssystemer, samt fleksibilitetsløsninger, Power Purchase Agreements og håndtering af energi ved brug af solceller og batterilagringsanlæg. Løsninger der bidrager direkte til ejendomsbranchens fokus på bæredygtighed og ESG.

Strategisk fokus

Energikoncernen har igennem en årrække arbejdet målrettet med at styrke værditilbuddet til ejendomsbranchen. Med etableringen af kontoret i Lyngby cementerer EWII sig som en relevant samarbejdspartner til ejendomskunderne i hele Danmark.

”Ejendomsbranchen er et strategisk indsatsområde for EWII, og vi ønsker at gøre en markant forskel med løsninger, der er skræddersyet til branchen. Jeg er utrolig glad for, at vi har fået Lene Fredborg og hendes team ombord i EWII til at varetage dette område. Vi sikrer dermed, at branchen er i de bedste hænder og får den service, de efterspørger,” siger Anette Holck, direktør for Abonnementssalg og Kundeservice i EWII Koncernen.

Lene Fredborg er blandt andet tidligere partnerchef i Andel Energi og har i en lang årrække haft forskellige lederroller i Unik, hvor hun kender ejendomsbranchen fra. Derudover består EWIIs nye afdeling i Lyngby af Jasmina Barjaktarevic, som kommer fra Andel Energi, Kasper Bruhn, som har været i EWII i 10 år, og Klaus Sune Andersen, som har en fortid i Brunata. Alle har i deres tidligere virke haft fokus på ejendomsbranchen.

EWII er blandt andet til stede på PropTech Symposium den 13. maj, hvor temaet ”bæredygtig bygningsdrift” danner rammen for en fælles energistand med We Build Denmark og Remoni.

Lene Fredborg, partnerchef i EWII, på telefon 2727 0419

Anette Holck, direktør for Abonnementssalg og Kundeservice, på telefon 5191 5115

Partnerchef i EWII Koncernen, Lene Fredborg.
EWIIs afdeling  for ejendomskunder. Fra venstre: Jasmina Barjaktarevic, Kasper Bruhn, Lene Fredborg og Klaus Sune Andersen.
EWIIs afdeling for ejendomskunder. Fra venstre: Jasmina Barjaktarevic, Kasper Bruhn, Lene Fredborg og Klaus Sune Andersen.

EWII er en dansk energikoncern, der sælger grøn strøm og hurtigt, stabilt internet til både private og erhverv i hele landet. En koncern, der ønsker at gå forrest i den grønne omstilling med udviklingen af intelligente løsninger og fleksible lagrings- og energisystemer.

I Trekantområdet er EWIIs forsyningsselskab TREFOR leverandør af vand, fjernvarme og elnet, ligesom selskabet driver elnettet på Bornholm. Det er grøn infrastruktur med fokus på høj forsyningssikkerhed.

EWII opbygger et netværk af offentlige ladestandere til elbiler med mere end 4000 ladepunkter fra Københavns Lufthavn i Øst til Hvide Sande i Vest, og i Trekantområdet udruller EWII fibernet til samtlige husstande.

Koncernen er selvejende og forbrugerstyret med en historie, der strækker sig over mere end 150 år. På tværs af organisationen har koncernen mere end 400.000 kunderelationer og -forpligtelser, og EWII er med mere end 700 ansatte en af Trekantområdets største private arbejdspladser.