DEAS Asset Management opkøber i Oslo

På vegne af DEAS Eiendomsfond Norge I, har DEAS Asset Management købt en 7.500 kvm stor kontorejendom i det centrale Oslo. Ejendommen er solgt af Nordea Liv.

Velvedligeholdt, moderne og effektiv er tillægsordene for den nyerhvervede kontorejendom i DEAS Eiendomsfond Norge I. Den er desuden certificeret som BREEAM In-Use Very Good og opretholder energiklasse C. Kontorejendommen rummer 7.500 kvm. kontorfaciliteter og er placeret på Sommerrogata 13-15 i det centrale Oslo.

Hos DEAS Eiendomsfond Norge I, er man yderst tilfredse med at have fået ejendommen i porteføljen.

”Efter at have frigjort kapital gennem salg af ikke-strategiske ejendomme i de foregående år, er vi glade for endelige at have fundet en ejendom, som imødekommer vores krav til kvalitet, risiko og afkast. Sommerrogata 13-15 er en meget attraktiv kontorejendom med en beliggenhed, som er i en meget positiv udvikling,” siger Lars Flåøyen, Fund Manager, DEAS Eiendomsfond Norge I.

Ligeledes er der også hos Nordea Liv stor tilfredshed med salget af ejendommen.

”Vi har i løbet af vores ejerskab lagt en betydelig indsats i ejendommen, og den fremstår i dag yderst præsentabel. Det er altid lidt vemodigt at skulle overlade ejendomme og dens lejere til nye ejere, men vi er trygge ved at både ejendommen og lejerne er i gode hænder hos DEAS,” siger Nils Arne Gundersen, Nordea Liv.

Det er DEAS Asset Management, der har stået for købet af ejendommen på vegne af DEAS Ejendomsfond I. Her er målsætningen nu at finde flere interessante kontorejendomme i Norges største byer.

”Det har været en god og velstruktureret proces med Nordea Liv som sælger, og vi er glade for at have sikret fonden en ejendom af høj kvalitet, beliggende helt centralt i Oslo. På vegne af fondene og mandaterne, vi forvalter, jagter vi fortsat gode investeringer. Hovedsageligt inden for kontorsegmentet i de største byer i Norge. Der har været en tydelig priskorrigering, og vi tror på, det er muligt at foretage gode investeringer i tidens noget turbulente marked. Særligt hvis man har en lang horisont for øje i sine investeringer,” siger Kristoffer Lunde, Head of Transactions, DEAS Asset Management Norway.

DLA Piper og RSM Norge har ved salget ydet juridisk og finansiel rådgivning til DEAS Asset Management. Advokatfirmaet BAHR har været juridisk rådgiver for Nordea Liv, og Akershus Eiendom har været mægler i transaktionen.

Om DEAS Eiendomsfond Norge I
DEAS Eiendomsfond Norge I er en ejendomsfond, der forvaltes af DEAS Asset Management. Fondet investerer i norske erhvervsejendomme på vegne af norske pensionskasser, forsikringsselskaber, fonde og kommuner. Fonden administrerer mere end 30 ejendomme, og porteføljen er værdisat til cirka 11,6 milliarder norske kroner.