Andreas Odbjerg og Medina musikalske hovednavne til spektakulært verdensmålsshow

To af landets største hitleverandører optræder på scenen i Tivoli Friheden, når Aarhus Festuge og Teatret Svalegangen inviterer til 'Uofficiel Åbning – United Change' den 24. august.

Tilbage i maj offentliggjorde Aarhus Festuge, Teatret Svalegangen og Tivoli Friheden det store show med titlen 'Uofficiel Åbning - United Change'. Der manglede bare én ting: præsentationen af to store danske popstjerner. Nu er tiden kommet til at afsløre dem!

Det bliver ingen ringere end Andreas Odbjerg og Medina, som kommer til at stå for det musikalske bidrag til showet i Tivoli Friheden. Foruden de to sangere kan man opleve en række fantastiske scenekunstnere, der fortolker FNs verdensmål, som man aldrig har fået dem præsenteret før.

Garanteret hitparade
Andreas Odbjerg har de seneste år sunget sig ind i danskernes hjerter med nogle landets mest spillede hits såsom "I morgen er der også en dag" og "Hjem fra Fabrikken" og senest med den aktuelle hitsingle “Smugryger". Til sine mange udsolgte koncerter har den fynske hitsnedker desuden markeret sig som en kunstner, der ikke er bange for at udfordre ideen om en popstjerne med sine politiske tilråb og sin humor.

Medina står bag nogle af de allerstørste ørehængere de seneste 10 år. Medina er kort sagt dronningen af dansk pop og har holdt sig relevant siden gennembruddet med "Kun for mig". Det har Medina ikke mindst takket være sin evne til at forny sig, som gang på gang har placeret hende på toppen af hitlisterne, hvor hun i år har igen markeret sig med nummeret “Lidt endnu” sammen med D1MA og samarbejdet med Kind mod Kind på singlen “Love Isn’t Easy”.

Flere gode grunde til at komme tidligt
Showet Uofficiel Åbning – United Change skydes officielt i gang klokken 21, men det vil være en rigtig god idé at være tidligt på pletten i Tivoli Friheden.

Ét er, at alle med billet fra kl. 17 har fri adgang til Frihedens forlystelser. Noget andet er, at Aarhus Gospel Singers og Michael Schøt, en af Danmarks absolut skarpeste politiske komikere, klæder publikum på til det store show.

Og kort før det store åbningsbrag kommer JJ Paulo – en af de varmeste midtjyske musiknavne derude – og skruer energien helt op, hvor den skal være, med sin glædessmittende og dansevenlige tanzanianske grooves.

• Uofficiel Åbning - United Change finder sted i Tivoli Friheden
    den
    24. august 2023 kl. 21.00-23.00.

• Til anledningen vil der være adgang til Tivoli Friheden fra kl. 17.00 for alle med billet til showet.

• Uofficiel Åbning - United Change arrangeres i et samarbejde mellem Aarhus Festuge, Teatret Svalegangen og Tivoli Friheden og med støtte fra Salling Fondene.

• Billetter kan købes via Festugens hjemmeside

Tidsplan

• 19:00 - Stand up: Michael Schøt
  • 20:00 - Aarhus Gospel singers and friend
  • 20:45 - JJ Paulo m. The Antonelli Orchestra
  • 21:00 - Showet 'Uofficiel Åbning – United Change' starter

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Om United Change
United Change er søsat af Teatret Svalegangen, som ønsker at skabe et tydeligt og positivt fodaftryk på rejsen mod en mere bæredygtig udvikling. Kunsten benyttes som omdrejningspunktet til at motivere flere borgere, virksomheder og kulturinstitutioner til at ændre adfærd og efterleve FN’s verdensmål for en bæredygtig udvikling.

I arbejdet med United Change er der blevet etableret 17 partnerskaber mellem kunstnere og kulturinstitutioner som drivere i samarbejde med vidensinstitutioner og erhvervslivet. Udover den Uofficielle Åbning vil United Change brede sig ud i byrummet over 17 dage med arrangementer og 17 verdensmålsværker inden dansk og international scenekunst, billedkunst, musik, animation og performances over hele Aarhus i perioden 24. august til 9. september.
Alle arrangementer i byrummet er gratis. Enkelte indendørsarrangementer kræver billet. Se mere på www.unitedchange.dk.

Andreas Odbjerg
Medina