Aller Media Denmark styrker deres selskaber
Aller Media Denmark har etableret en ny bureaugruppe, der skal gå under navnet Ahead Group. Ahead Group skal bestå af forskellige typer af bureauer, herunder OTW og Heartbeats, der allerede er en del af koncernen.
Målet er at styrke forretningen inden for digitale ydelser, strategiske marketing ydelser og dialogydelser, samt sikre en mere stabil vækst. Etableringen og væksten af Ahead Group skal bl.a. ske gennem opkøb, med et særligt fokus på virksomheder, der kan understøtte Aller Medias digitale transformation.
I spidsen for den nye Ahead Group har Aller Media hentet Heine Jørgensen, der bliver administrerende direktør. Og kendskabet til mediekoncernen er heller ikke helt nyt, da Heine for to år siden var interim CEO i OTW med opgaven at transformere OTW. Siden da har Heine Jørgensen siddet i bestyrelsen for OTW.
Heine kommer fra en stilling som VP Nordic i Adform og har tidligere været CEO i Mediabrands Denmark.
”Hele marketingbranchen er i bevægelse – det er ikke nyt – men det er omfanget og hastigheden, der i den grad øges. Og i den virkelighed er det både spændende og relevant at opbygge Ahead Group i Aller Media Denmark. OTW er meget stærke inden for storytelling og Heartbeats har evnen til producere stærkt og vedkommende indhold. Det giver et utroligt solidt afsæt til at opbygge Ahead Group, der skal udvikles yderligere på tværs af content, marketing, digital performance og relation marketing,” siger Heine Jørgensen, og fortsætter:
”Jeg kommer med erfaring fra både internationale og lokale bureaugrupper, og har arbejdet på tværs af media, kreativitet og digital. Den erfaring vil jeg selvfølgelig trække, lige såvel, som jeg vil trække på evnen til at se og etablere samarbejder og kompetencer på tværs af mennesker, fagligheder og ydelser – dét bliver kerneopgaven og fremtidens fundament for Ahead Group. Jeg glæder mig til at komme i gang og ser virkelig frem til samarbejdet.”
Og forventningerne til samarbejdet er i den grad gengældt.
”Vi ser meget frem til samarbejdet med Heine, der kommer med den helt rette erfaring i forhold til at vækste vores selskaber og skabe endnu mere synergi mellem de forskellige ydelser. Samtidig kommer Heine fra en baggrund inden for udvikling af kommercielle løsninger og digitale strategier, og det er lige præcis dét, der skal til for at styrke vores bureauer og hele forretningens digitale transformation,” siger Charlotte Riparbelli, CEO for Aller Media Denmark og fortsætter:
”Både Aller Media i Sverige og Norge har etableret Ahead Groups med fokus på opkøb af forskellige bureauer, der skal sikre den samlede forretning – også i fremtiden. Det er derfor et helt naturligt skridt, at vi i Danmark følger trop og opbygger en samlet enhed til vores selskaber, der med tiden gerne skulle vokse med endnu flere bureauer og ydelser.”
Heine starter som CEO for Ahead Group i Aller Media Denmark den 1. juli.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Billeder
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny undersøgelse: Hver fjerde kvinde overvejer at tage Wegovy25.4.2024 10:42:10 CEST | Pressemeddelelse
Der er en stor kløft mellem, hvordan vi mener, vi bør være, og hvordan vi reelt er. En kløft, der er stigende, og som ses i alt fra krops- og skønhedsideal. Aller Media Denmarks kvindelivs undersøgelse ”Women of the Future” viser, at hver fjerde kvinde ville overveje at tage Wegovy, hvis det var receptfrit. Samtidig mener 27 % af de adspurgte kvinder dog stadig, at kropspositivisme er med til at flytte deres forhold til kroppen.
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
Ny undersøgelse: Næsten hver anden kvinde har oplevet ikke at blive taget seriøst hos lægen21.12.2023 09:19:41 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Aller Media viser, at næsten hver anden kvinde (46,7 %) har oplevet at lægen ikke tog deres sundhedsmæssige problemer seriøst. Problemet er ekstra stort blandt de 18-29-årige kvinder, hvor hele 58 % har oplevet ikke at blive taget seriøst. Derfor sætter femina fokus på uligheden i sundhedsvæsenet med kampagnen ”Patient XX”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum