Tetra Pharm Technologies styrker direktionen

Den danske biotekvirksomhed, Tetra Pharm Technologies, udvider sin direktion med Steen Jakobsen, Chief Financial Officer (CFO) og Jacob Schlundt, Chief Marketing Officer (CMO), hvilket betyder, at direktionen fremover vil have 6 medlemmer.

København den 16. maj 2023

Tetra Pharm Technologies udvikler og fremstiller medicinske præparater rettet mod det endocannabinoide system til behandling af neuropatiske smerter, sklerose og mentale lidelser. Udvidelsen af direktionen sker blandt andet i lyset af virksomhedens stigende aktivitets- og ambitionsniveau.

Tetra Pharm Technologies har fået en størrelse, der gør det nødvendigt at udvide direktionen. Vi er meget ambitiøse omkring vores fremtidige vækstpotentiale, og at vi nu udvider direktionen med erfarne profiler som Steen og Jacob skal ses som en både naturlig og rettidig styrkelse af virksomheden”, siger Martin Rose, CEO, Tetra Pharm Technologies.

Steen Jakobsen er 52 år og uddannet cand.merc.jur. fra Copenhagen Business School, og han tiltræder fra en stilling som Vice President i Dubai’s Department of Economy and Tourism. Steen Jakobsen kommer med solid erfaring inden for strategi, finansiering og ledelse, og han får ansvaret for den samlede økonomifunktion hos Tetra Pharm Technologies. Selv siger Steen Jakobsen om sin tiltrædelse:

Tetra Pharm Technologies er en fantastisk spændende virksomhed med stærke værdier og en lovende fremtid, som jeg er stolt af at blive en del af. Jeg ser frem til at bidrage til den fortsatte positive udvikling og til at accelerere vores særdeles ambitiøse vækststrategi i samarbejde med mine nye kolleger.”

Jacob Schlundt er ligeledes 52 år og er uddannet med speciale i international erhvervsinformation fra Copenhagen Business College. Tetra Pharm Technologies har hentet Jacob Schlundt fra jobbet som Head of Marketing & Communications hos Aon Denmark, og han bringer omfattende erfaring indenfor markedsføring, kommunikation og eventplanlægning til at styrke Tetra Pharm Technologies globale position og profil.

Jeg er meget motiveret af Tetra Pharm Technologies fokus på at skabe effektive præparater, der er til at betale, og jeg glæder mig til at kunne gøre en oprigtig forskel for patienter og deres familier. Jeg ser ligeledes frem til at udvikle mig personligt og fagligt i et team af fremsynede, kompetente og dedikerede kolleger”, siger Jacob Schlundt.

Direktionen i Tetra Pharm Technologies udgøres herefter af de to nyudnævnte direktører samt af Martin Rose (Chief Executive Officer), Jesper Breum (Chief Operating Officer), Morten Allesø (Chief Scientific Officer) og Martin Caspersen (Chief Commercial Officer).

Billeder

Om Tetra Pharm Technologies ApS

Tetra Pharm Technologies er en dansk biofarmaceutisk virksomhed grundlagt i 2018 af kandidater med mange års erfaring fra medicinalbranchen. Virksomheden har en vision om at være førende indenfor forskning og udvikling af medicinske præparater til behandling af sygdomme relateret til det endocannabinoide system.

Følg pressemeddelelser fra Tetra Pharm Technologies ApS

Flere pressemeddelelser fra Tetra Pharm Technologies ApS