Fremgang trods bange anelser: POWER styrer mod Black Friday-rekord
Sorte skyer og bange anelser var der rigeligt af, da POWER og resten af detailbranchen kiggede ind i Black Friday anno 2022. Men efter knap to uger med slagtilbud – og på dagen før selve Black Friday – er krisesnak og ængstelighed afløst af store smil hos elektronik- og hvidevarekæden: POWER har p.t. en flot tocifret procentvis vækst i forhold til 2021.
Energikrise. Tårnhøj inflation. Rekordlav forbrugertillid og manglende købelyst.
Krisesnakken har været over det hele i både medier og detailbranche i ugerne op til årets Black Friday. Men POWER har lavet en midtvejsstatus – og tallene er overraskende gode.
- Årets Black Friday har indtil videre været historisk. Intet mindre. Vi har aldrig oplevet, at der har været så stor – og så tidlig – interesse for Black Friday, som der har været i år. Det overgår alt, hvad vi tidligere har set, siger Jesper Boysen, der er direktør i POWER.
Elektronik- og hvidevarekæden tyvstartede Black Friday kampagnen allerede den 11. november med åbningen af POWER Ishøj, hvor der i løbet af en enkelt dag blev omsat for 36 mio. kroner. Og siden har kæden drypvis sat slagtilbud til salg både på webshoppen og i butikkerne som en del af Black Week.
Resultatet har været den bedste november i kædens historie. Og en tocifret procentvis vækst i forhold til sidste år, som ellers var et rekordår i POWER.
Tendenserne i de varer, som kunderne i POWER køber i forbindelse med Black Friday, er også anderledes i forhold til tidligere år.
- Vi oplever meget stor interesse for tørretumblere og vaskemaskiner i den mest energirigtige klasse – altså A+++. Danskerne tænker energirigtigt som aldrig før. Der er også stor efterspørgsel efter mobiltelefoner i mellemprisklassen. Airfryers er også et hit. Og så har vi haft en 100 % fremgang i de små pakker, der lige passer under juletræet – som fx høretelefoner, siger Jesper Boysen.
Han tør dog ikke spå om salget på selve Black Friday.
- Men en ting er sikkert. De seneste dages rekordsalg kan ingen tage fra os, siger direktøren.
På Black Friday - fredag den 25. november - åbner POWER-butikkerne allerede kl. 7, og der er tyvstart torsdag aften kl. 19, hvor POWER laver en online specialudgave af deres liveshopping-show med tv-værten Bubber som medvært.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk vil vi naturligvis rigtig gerne tale med. Ring til vores presseansvarlige, på tlf. 2133 8088 eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.
POWER sætter Black Friday-rekord trods internationalt hackerangreb25.11.2023 11:38:00 CET | Pressemeddelelse
Først var der branchens bange forudsigelser forud for årets Black Friday, og dernæst blev POWER ramt af et internationalt hackerangreb på årets vigtigste salgsaften. Men elektronik- og hvidevarekæden kom alligevel ud af Black Friday 2023 med en vækst på 11%.
Over 500 i kø til POWER-åbning i Haderslev3.11.2023 15:02:11 CET | Pressemeddelelse
Parkeringspladsen var mere end pakket, da POWER i morges åbnede sin nye butik i Haderslev. Over 500 ventende kunder havde taget turen til Sønderjylland, hvor elektronik- og hvidevarekæden åbnede sin butik nr. 27 i Danmark. Omsætningsmålet for hele dagen var sat til otte millioner kroner – og det mål nåede POWER allerede klokken 13.
POWER-åbning i Rødovre Centrum skabte 900 meter kø27.10.2023 16:20:03 CEST | Pressemeddelelse
Shoppingcentret Rødovre Centrum har nu officielt fået en elektronik- og hvidevarebutik. Det skete, da POWER i dag åbnede sin butik nr. 26 i centret. Tilbudsavisen med køtilbuddene til åbningsfesten endte som den mest downloadede udgave nogensinde, og omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
Butik nr. 26: POWER rykker ind i Rødovre Centrum10.5.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER har netop indgået aftale med Rødovre Centrum og åbner derfor ekstraordinært en ny butik i centret inden udgangen af 2023. POWER-direktør kalder aftalen ”win-win på et højere plan”, imens både ejer og direktør i Rødovre Centrum forudser, at POWER-butikken vil løfte centrets i forvejen store tiltrækningskraft til nye højder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum