Power

Fremgang trods bange anelser: POWER styrer mod Black Friday-rekord

Del

Sorte skyer og bange anelser var der rigeligt af, da POWER og resten af detailbranchen kiggede ind i Black Friday anno 2022. Men efter knap to uger med slagtilbud – og på dagen før selve Black Friday – er krisesnak og ængstelighed afløst af store smil hos elektronik- og hvidevarekæden: POWER har p.t. en flot tocifret procentvis vækst i forhold til 2021. 

Energikrise. Tårnhøj inflation. Rekordlav forbrugertillid og manglende købelyst. 

Krisesnakken har været over det hele i både medier og detailbranche i ugerne op til årets Black Friday. Men POWER har lavet en midtvejsstatus – og tallene er overraskende gode. 

- Årets Black Friday har indtil videre været historisk. Intet mindre. Vi har aldrig oplevet, at der har været så stor – og så tidlig – interesse for Black Friday, som der har været i år. Det overgår alt, hvad vi tidligere har set, siger Jesper Boysen, der er direktør i POWER. 

Elektronik- og hvidevarekæden tyvstartede Black Friday kampagnen allerede den 11. november med åbningen af POWER Ishøj, hvor der i løbet af en enkelt dag blev omsat for 36 mio. kroner. Og siden har kæden drypvis sat slagtilbud til salg både på webshoppen og i butikkerne som en del af Black Week. 

Resultatet har været den bedste november i kædens historie. Og en tocifret procentvis vækst i forhold til sidste år, som ellers var et rekordår i POWER. 

Tendenserne i de varer, som kunderne i POWER køber i forbindelse med Black Friday, er også anderledes i forhold til tidligere år. 

- Vi oplever meget stor interesse for tørretumblere og vaskemaskiner i den mest energirigtige klasse – altså A+++. Danskerne tænker energirigtigt som aldrig før. Der er også stor efterspørgsel efter mobiltelefoner i mellemprisklassen. Airfryers er også et hit. Og så har vi haft en 100 % fremgang i de små pakker, der lige passer under juletræet – som fx høretelefoner, siger Jesper Boysen. 

Han tør dog ikke spå om salget på selve Black Friday.

- Men en ting er sikkert. De seneste dages rekordsalg kan ingen tage fra os, siger direktøren.

På Black Friday - fredag den 25. november - åbner POWER-butikkerne allerede kl.  7, og der er tyvstart torsdag aften kl. 19, hvor POWER laver en online specialudgave af deres liveshopping-show med tv-værten Bubber som medvært.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk vil vi naturligvis rigtig gerne tale med. Ring til vores presseansvarlige, på tlf. 2133 8088 eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.

POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige. 

Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye