Power

Stor fremgang under Black Friday: POWER sætter rekord i en krisetid: Over 15 % fremgang

Del

Tallene er netop gjort foreløbigt op hos elektronik- og hvidevarekæden POWER efter årets Black Friday-kampagne. Trods generel krisestemning i detailbranchen ligger POWERs omsætning i år mere end 15% over Black Friday-omsætningen i 2021. 

Bange anelser var der nok af på forhånd, men da de foreløbige tal kort efter midnat blev gjort op, viste de, at POWER har omsat for over 15% mere i løbet af sin Black Friday-kampagne, end det var tilfældet sidste år. Direktøren er ikke overraskende begejstret:

- Triumf. Det er det bedste ord, der beskriver følelsen her i POWER lige nu. Det er ingen hemmelighed, at alle i branchen – og også her i POWER – var både spændte og halvbekymrede, inden årets Black Friday blev skudt i gang. Men hold nu op, hvor er alle bekymringer blevet gjort til skamme, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.

POWER indledte sin kampagne mandag den 14. november og har derfor kørt Black Week i to uger med tilbud via webshop, kædens 23 butikker og med en særlig udgave af POWERs liveshopping-show torsdag aften. Og taktikken med tilbud igennem en længere periode har vist sig at være helt rigtig.

- Vi har drypvist kunnet levere slagtilbud efter slagtilbud i perioden op til selve Black Friday her den 25. november - hvor vi i øvrigt også er gået frem i forhold til sidste år. Vi vidste ikke på forhånd, om gassen ville gå af ballonen, inden vi nåede frem til selve dagen – men det har den på ingen måde gjort, siger Jesper Boysen.

En Black Friday-succes i mellemklassen
De seneste to ugers Black Friday-kampagne har vist, at POWERs kunder har ændret deres købsvaner – sandsynligvis som et direkte resultat af den generelle krisestemning. Til forskel fra tidligere har især slagtilbud på varer i den prismæssige mellemklasse været et hit.

- Vi har solgt færre deciderede luksusvarer, men der har i den grad været rift om varerne i mellemklassen – og det gælder bredt over alle varekategorierne. På forhånd var vi for eksempel meget spændte på, hvordan det ville gå med salget af tv-skærme, men det er gået helt forrygende. Også her især i mellemklassen. Det lader til, at danskerne rigtig gerne vil se de danske drenge til VM i så høj en opløsning som muligt, siger Jesper Boysen.

Blandt de mest populære varer har airfryers, headphones og spillekonsoller lagt sig i førertrøjen rent salgsmæssigt. Men danskerne har også købt masser af hvidevarer, mobiltelefoner og som nævnt tv-skærme. 

POWER fortsætter med Black Friday-tilbud til og med søndag den 27. november.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk vil vi naturligvis rigtig gerne tale med. Ring til vores presseansvarlige, på tlf. 2133 8088 eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.

POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige. 

Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye