Efter 24 timers suspendering: POWER-direktør: Vi går tilbage på Tiktok

Elektronik- og hvidevarekæden POWER valgte tirsdag at trykke på pauseknappen og midlertidigt suspendere upload af indhold til kædens populære Tiktok-kanal. Det skete efter en udmelding fra Dansk Erhverv om alvorlige sikkerhedsrisici ved brug af appen. Efter 24 timers research og rådføring med eksperter har POWER nu besluttet at genoptage sine aktiviteter på Tiktok.

Tirsdag over middag satte elektronik- og hvidevarekæden POWER al aktivitet i bero på kædens egen Tiktok-kanal, som har knap 220.000 følgere. Beslutningen om et tryk på pauseknappen var et direkte resultat af en meget hurtigvoksende mediedækning og ikke mindst en udmelding fra Dansk Erhverv, som internt bad sine medarbejdere om at slette Tiktok-appen på arbejdstelefonerne og eksternt advarede de i alt 18.000 medlemmer om farerne ved brug af appen.

Selvfølgelig skal vi reagere hurtigt og handlekraftigt
Det var ikke mindst den sidste udmelding, som fik POWER til at reagere.

- Når en seriøs erhvervsorganisation som Dansk Erhverv melder så kraftigt ud, som de gjorde i går, så skal POWER – som en professionel og samvittighedsfuld virksomhed – selvfølgelig reagere hurtigt og handlekraftigt. Derfor trykkede vi på pauseknappen, og så har vi ellers brugt de sidste 24 timer på at researche og rådføre os med samarbejdspartnere og eksperter. Og konklusionen er klar: Vi går tilbage på Tiktok – men vi følger selvfølgelig udviklingen meget nøje og rådfører os løbende med ikke mindst Dansk Erhverv, siger Jesper Boysen, der er administrerende direktør i POWER.

En vigtig faktor i beslutningen har været, at kun ganske få af POWERs ca. 1000 medarbejdere er udstyret med arbejdstelefoner. Samtidig har adspurgte eksperter vurderet, at POWER på ingen måde er med til at øge hverken sikkerhedsrisiko eller uhensigtsmæssig datadeling, når de deler materiale på egen kanal eller afholder liveshopping-shows og lignende på Tiktok.

Vi er ikke interessante for fremmede kræfter med onde hensigter
- Det er vigtigt at huske på, at hos POWER sælger vi vaskemaskiner, elkedler og lignende. Der er ikke noget i vores setup eller organisation, som tilnærmelsesvis kunne have interesse for eventuelle fremmede kræfter med onde hensigter. Derfor tør vi godt hoppe tilbage på Tiktok og fortsætte som hidtil – men med et vågnet øje på en eventuel udvikling i sagen, siger Jesper Boysen.

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.